שבת, 13/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » מעניין

הנוער החרדי ונתניהו

אין כותרת פשוט סתכלו

07:21 ,10/07/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מזמן כבר רציתי לדבר אתכם על הנוער החרדי ובנימין נתניהו. הקש ששבר את גב הגמל היה התיעוד משבוע שעבר משמחת השבע ברכות של נכדת ח"כ משה גפני. בתיעוד נראים כמאתיים בחורי ישיבות ליטאים ספרדים חסידים ואף ילדים עומדים על גדירות ומרעים לנתניהו. נתניהו מנופף להם ביד לשלום והם מחזירים לו שלום ענק שלום שלא נראה כמותו בציבור החרדי אולי מימי מנחם בגין המנוח. נתניהו רצה להיכנס לרכב וכמעט שנכנס אך היועצים קלטו את המתרחש וסימנו לו לצאת להחזיר שלום. לא כל יום קורה כזה דבר אך שזה קורה זה מעורר הרבה שאלות.

נתניהו בשנה האחרונה היה הרבה בבני ברק. ערב הלוויה של ר חיים קנייבסקי ז"ל ובניחום האבלים אצל משפחת יחזקאל הי"ד. בכל פעם נתניהו זוכה לאהדה והערצה רבה כמו שנתניהו מקבל במחנה יהודה. מביתו של ר חיים נתניהו היה זקוק לחילוץ שלקח שעה עם תרגיל הסחה של המשטרה. וכן אצל משפחת יחזקאל הרבה הרעיו לו מחוץ לביתם. כמו כן גם איתמר בן גביר זוכה לאהדה רבה בקרב בני הנוער בציבור החרדי.

משהו עובר בתקופה האחרונה על הנוער החרדי. בנימין נתניהו לא אדמו"ר ולא בבא אז איך הוא זוכה לכזאות הערצה שאפילו רבנים לא זוכים? גילוי נאות אני שרוף על נתניהו שייך לכת מסויימת ובכל זאת עושה לי רע לראות בחורי ישיבה וילדים תמימים שככה מעריצים דמות. מסתמא אתם שואלים מה אתה שונה מהם? אני באמת לא שונה אני מדבר מדם ליבי. ואני חושב שכל התמונות והסרטונים שאנחנו רואים מהאירועים האלה זה קריאות מצוקה של הנוער למבוגרים בואו תצילו אותנו. אנחנו חייבים עזרה. מה באמת עובר עלינו?

יש כזה הרבה תשובות שאני לא יודעה מאיפה להתחיל ואיך לגמור. נתחיל שאין לנו כבר תקופה גדולה גדול דור שמצליח לאחד תחתיו את הציבור החרדים בין הציבור האשכנזי ובין הספרדי. חסר לנו דמויות כמו הרב עובדיה כמו הרב שטיימן כמו ר שמואל אורבך כמו הרב אליישיב הרב וואזנר וכמו ר חיים קנייבסקי. אבישי בן חיים מגדיר את זה "תם עידן המרנים" אסור לנו להאמין למשפט הזה במאה אחוז אבל יש בו קורטוב של אמת. לא אלמן ישראל אבל בכל זאת זה לא מה שהיה. עד כדי כך שבשביל שיצביעו ש"ס צריך לשים תמונה של מרן הרב עובדיה יוסף ליד להבדיל ביבי.

בשנתיים האחרונות מהבגידה של איווט ליברמן. ומכל דברי ההסתה שהוא מסית עלינו. לנציגות החרדית אין מספיק כח להלחם נגדו ומלחמתו של הציבור החרדי נהייתה מלחמה של כל גוש הימין שנתניהו עומד בראשה. זה מעורר הרבה הערכה וכבוד לנתניהו ליברמן שנלחם בנו נלחם גם בו.

נתניהו גם מר ביטחון אנחנו מאמינים בהשגחה עליונה אבל גם בשלוחים טובים משמים. גל הפיגועים האחרון שהגיע עם הזעם הציבורי הגדול על תפקוד הממשלה. נוכחנו לראות שאותה השגחה שהיתה עד היום על הציבור החרדי קיימת פחות שני פיגועים בחצי שנה בבני ברק. יש יותר פחד ברחוב ממה שהיה. מספרים לנו כל היום שמי שיכול להוציא אותנו מהמצב הזה זה נתניהו. למה שלא נאמין לזה. הציבור נהיה הרבה יותר ימני ולאומני וכבר לא מנסים להסתיר את זה הכל מעל השולחן.

הקורונה גרמה להרבה בחורים ונוער להיות הרבה יותר בבית מול המסך. ויש משפחות שהכניסו אינטרנט כמובן מסונן ולא הוציאו אחר"כ מה שהרגיל הרבה חברה להרגלים חדשים. נתניהו הוא גם היה המשיח בקורונה אם אתם זוכרים הוא הביא את החיסונים למדינה הקטנה ביותר בעולם. הוא זה שניצח את המגפה. הוא זה שהביא את הסכמי אברהם. הרבה דברים שגורמים לנו להרגיש שיש בו משהו על טבעי השגחה עלינה. גם הרבי מחב"ד בירך אותו שירדפו אחריו כולם והוא ימסור את מפתחות המדינה למשיח.

יש גם את סנטימנט "הרדיפה". זה יותר חזק אצל מצביעי ש"ס שנציגיהם נרדפו בכל ההיסטוריה הלא גדולה. פחות מרגישים את זה בדגל התורה. אצל החסידים באגודה זה טרי.

כל זה ועוד גורמים לחברה הצעירים לבחורי ישיבות העידית שבעידית להיות מבולבלים הרבה ופחות להבדין בין כשר לטרף בית מותר לאסור בין זה רק ההמצאי לאידיאלי בין השקפה צרופה לדעת בעלי בתים. ומשוועים לעזרה להדרכה לפתרון. מקווה מאוד שלא שיעממתי אתכם. תגובות יתקבלו בברכה. את הטוויטר אתם מסתמא כבר יודעים MyyI20sp052714 נשתמע בעזרת השם. יבוא משיח ונראה את האמת. כזה קשה לי לסיים. נו באמת מה יהיה אתה בן22 איך תסיים פגישה. טוב ביי היה נחמד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

17 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. משה ד הגיב:

    לצערי היום אנו רואים את ההשלכות, במקום להעמידו במקום אנו נשחפים אחריו…

  2. ישראל הגיב:

    הוא ממשיך לעשות שטויות הנתניהו הזה ואנחנו אחריו כמו עוורים

  3. בהצלחה הגיב:

    אם אני מבין נכון, נכנסת לאינטרנט בעידן הקורונה חחח

  4. בוביס הגיב:

    בדיוק כמו שכתבת, אין גדול הדור, והיוםם ראיתי שפורסם כאן שגם הרב אדלשטיין מאושפז… ה יעזור לנו כשאין רועה מתחיל העדר להתפזר

  5. אריה יואל הגיב:

    כותרת בהשראת הרבנית בן זקן חחחח אהבתי. אתה כותב מדהים

  6. אביהו מלאכי הגיב:

    מוכשר ואינטלגנט, יש לך כושר ניסוח מדהים ונגעת בנקודה חשובה

  7. אלחרר הגיב:

    אתה גאון אחי!

    1. אתה הראשון שאומר לי את זה בחיים מרגש תודה

  8. לומד הגיב:

    לא יעזור כלום הציבור שלנו עובר שינוי וזה חלק ממנו. הצעירים מתחילים להעריץ אנשים מלבד לו די תורה. כואב אבל זה הדור

  9. שליח טוב הגיב:

    תוכן ברמה, טוב שיש מישהו שמדבר על הדברים החשובים האלא. וזה מישהו מבפנים, מהמגזר ולא סקירה חיצונית…

  10. יואלי הגיב:

    ואו, ניתוח מאלף בוגר וממלכתי. אהבתי מאוד

  11. שרית שטרית הגיב:

    אין מילים! טור דעה מרתק!!קצת מזוית שונה לקרוא את המפה
    מחכים

כתבות נוספות של שמואל גיגי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו