שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » מזג האוויר

תחזית מזג האוויר: שרב כבד צפוי היום, עד 45 מעלות

צפוי היום שרב כבד עם טמפרטורות של עד 45 מעלות באזורים המזרחיים. בחופים יהיה הביל ומסוכן לרחצה אחה"צ. איגוד ערים כנרת קורא לשהות בצל ולשתות

08:57 ,03/06/24
אושרי בן דור איגוד ערים כינרת
קרדיט: אושרי בן דור איגוד ערים כינרת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

תושבי ישראל צפויים להתמודד היום עם שרב כבד במיוחד, כך על פי התחזית המטאורולוגית. עם התפזרות ענני הבוקר לאורך מישור החוף, השפלה וצפון הנגב, צפויה עלייה משמעותית בטמפרטורות, כאשר החום הקיצוני צפוי להכות בעיקר באזורים המזרחיים של הארץ.

על פי הנתונים, הטמפרטורות במהלך שעות היום צפויות להגיע לשיאים מסוכנים של עד 45 מעלות צלזיוס בערים כמו טבריה ועין גדי. גם בצפון, בקריית שמונה וקצרין למשל, הטמפרטורות יתקרבו ל-40 מעלות. בירושלים ובאר שבע יהיה מעט "קריר" יותר, עם כ-35 מעלות בשיא החום.

לעומת זאת, באזור מישור החוף וקו הים צפוי מזג אוויר הביל יותר, עם טמפרטורות מרביות של כ-30 מעלות בלבד בתל אביב וחיפה. עם זאת, בשל רוחות ערות הצפויות לנשב במהלך שעות אחר הצהריים והערב, עלול להיווצר מצב מסוכן בים. הרוח הצפונית עד צפונית מערבית תנשב במהירות של 25-40 קמ"ש, והים עצמו יהיה גלי עד גבה גלים עם גלים של 50-150 ס"מ. לאור זאת, הרחצה עלולה להפוך למסוכנת ביותר, ומומלץ להימנע ממנה.

בחדר הבקרה של איגוד ערים כנרת, האמונים על ניהול החופים סביב הכנרת, נמסרה כבר התראת מזג אויר מיוחדת לקראת השרב הכבד. שם מזהירים כי הטמפרטורות באזור צפויות להגיע ל-45 מעלות, וזאת במשך יומיים רצופים לפחות. בהודעה לנופשים קוראים באיגוד ערים כנרת לנקוט זהירות יתרה – לשהות ככל הניתן במקומות מוצלים ולהקפיד לשתות כמויות גדולות של מים על מנת למנוע התייבשות.

בשל מזג האוויר הקיצוני הצפוי, ראוי לכל אזרחי המדינה ואורחיה לגלות ערנות ולהישמע להנחיות הבטיחות. מומלץ להימנע ככל האפשר מיציאה לשמש הקופחת בין השעות 10:00 ל-16:00, לחבוש כובע ולהרכיב משקפי שמש בעת יציאה החוצה. כמו כן, חשוב לוודא שתיה מרובה של נוזלים וכן למרוח קרם הגנה במקדם הגבוה ביותר על העור החשוף.

תשומת לב מיוחדת יש להקדיש לאוכלוסיות הרגישות יותר – קשישים, ילדים קטנים, חולים כרוניים ונשים בהיריון. אלה עלולים להיפגע במיוחד מהחום הקיצוני, ולכן יש לוודא כי הם שוהים בחללים ממוזגים ונמנעים ככל הניתן מחשיפה ממושכת לשמש.

בעוד ששרב כבד הוא תופעה מוכרת למדי בחודשי הקיץ בישראל, חשוב לזכור כי מזג אוויר בטמפרטורות גבוהות שכאלה הוא בהחלט מצב חריג שיש להתייחס אליו בכובד ראש. מעקב אחר העדכונים מהגופים הרשמיים, ונקיטת אמצעי זהירות נדרשים, יסייעו לנו לצלוח את הימים הלוהטים הקרובים ללא פגע.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמעון גולדמן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו