יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » מוזיקה

שירת נשים: הזמרת שנישאה והחליטה לשיר רק בפני נשים

רֹני (מבטאים רוני) גולדברג, היא זמרת ויוצרת בת 21, נשואה ("רק חודש"), היא מחדשת את "לכה דודי" של לאונרד כהן והרב הלל פלאי

17:40 ,13/03/24
עטיפת הסינגל
קרדיט: עטיפת הסינגל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

רֹני (מבטאים רוני) גולדברג, היא זמרת ויוצרת בת 21, נשואה ("רק חודש"), נולדה וגדלה בבית שמש וכיום היא מתגוררת בירושלים. מגיל צעיר רֹני הופיעה בלהקות: מלהקת בית ספר דרך להקות נוער של העיר ועד ללהקה צבאית. את ההתמקצעות בעולם המוזיקה, הריקוד והמשחק – עשתה בבית הספר "בית צבי".

"גדלתי בבית מגוון מוזיקלית, וספגתי טעמים רבים ושונים במוזיקה. סבי ז"ל עלה מכורדיסטן ושימש חזן ופייטן, ממנו ירשתי את רוב הכישרון שלי. סבא תמיד הקריא לנו את הפיוטים והזמירות מתוך המקורות".

אחד המיזמים שרֹני השתתפה בו הוא פרויקט "מֶקוֹרוֹק". מדובר בפרויקט כתיבה והלחנה לטקסטים מהמקורות. שם היא פגשה את נמרוד לב, מנחה הסדנה, שהתלהב מהחומרים שיצרה. בהמשך נוצר שיתוף הפעולה שלהם יחד לביצוע "לכה דודי".

"רֹני יצרה מיני אלבום של שירים מקוריים מתוך המקורות עם לחניה שלה", מספר לב. "תוך כדי המסע המוזיקלי חשבנו לעבוד על הפיוט "לכה דודי". הקלטנו, ומשם הוא זלג לרדיו. לאחר אינספור תגובות מרגשות הבנו שהגיעה העת להוציא אותו עם קליפ מסודר." הלחן של ליאונרד כהן מהשיר "הללויה", המשך השיר בלחן הפופולרי של הרב הלל פלאי, המילים מהמקורות והעיבוד של נמרוד לב.

"בערב שבת אני אוהבת ללכת לבית הכנסת, לשמוע את הפיוטים. יש כל כך הרבה לחנים ל'לכה דודי', אבל באחת השבתות בבית הכנסת הגדול שמעתי את הפיוט עם הלחן של "הללויה" המרגש והתלהבתי, ומשם בא הרעיון להוציא את הפיוט הזה. עד כה לא מצאתי מישהו שהקליט את "לכה דודי" עם הלחן הזה והרגשתי שאני רוצה ליטול את התפקיד הזה על עצמי ולבצע."

רֹני שירתה בלהקה צבאית, "אחרי שהשתחררתי, ראיתי שיש חוסר גדול במופעי נשים של שירים מהמקורות. רציתי לקחת את היצירה הזאת עליי, לשמח ולרגש במופע שלם – מאישה לאישה".  על הרקע הזה היא קיבלה החלטה לשיר בפני נשים בלבד. אחרי השחרור היא הופיעה לראשונה בפני נשים במופע לקראת הימים הנוראים. 

יואל קנול ובן אשר הפיקו את הקליפ, שצולם בעמק האלה. "השיר והמנגינה מכניסים אותך לשבת, באופן מרגיע ובאווירה של טוהר ולבן. טיילנו בשדות של עמק האלה ועל הצילום שרתה אווירת רוגע, שלווה ונועם, ממש כמו השבת, זה שימח אותנו שהצלחנו לשחזר מול מצלמה את האוירה שמשרה השיר עצמו".

בימים אלה, יוצאת רֹני במופע נשים עם שיריה ופיוטים מהמקורות, וכן גרסאות כיסוי עם פרשנות מוזיקלית משלה, המספקת משמעות עכשווית. "אני רוצה מופע שייתן מקום של מרגוע בתוך המציאות המורכבת, בשילוב של המוזיקה, השמחה והתקווה".  

 

מילים: ר' שלמה הלוי אלקבץ | לחן: לאונרד כהן והרב הלל פלאי | עיבוד והפקה מוזיקלית: נמרוד לב

 

 

קרדיט: רֹני גולדברג - "לכה דודי" / קליפ

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מוריה לוי הגיב:

    קול רך ועדין, יפה מאוד!

כתבות נוספות של קוביס תקשורת כהלכה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו