יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

שר האוצר עם מתווה סיוע חדש לעסקים קטנים – כל הפרטים

בישיבת הסיעה התייחס שר האוצר ליברמן גם למצב המלחמה באוקראינה והבטיח "לא חוסכים זמן או כסף"

15:04 ,28/02/22
קרדיט: באדיבות המצלם / אביגדור ליברמן
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר האוצר, אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת הסיעה התייחס למלמחת רוסיה אוקריאנה ואמר "אני מאוד מקווה שהסכסוך בין רוסיה לאוקראינה יעבור מהיום מהמישור הצבאי למישור הדיפלומטי.
אנחנו כמדינת ישראל משתדלים להעניק סיוע הומניטרי מקסימלי לישראלים ולקהילות היהודיות שנמצאות באוקראינה.

אני רוצה להדגיש, הסיוע שמעניקה מדינת ישראל לישראלים וליהודים אשר נמצאים באוקראינה – אין משהו דומה לזה בשום מקום אחר בעולם, אף מדינה לא מתקרבת במאמצים שאנחנו משקיעים כדי לסייע להם.

אני באמת רוצה לציין לשבח את עבודת משרד החוץ ולשכת הקשר נתיב, משרד הקליטה, משרד התפוצות, הסוכנות, ג׳וינט, וגם רבני חב״ד שעושים שם עבודה מדהימה.

כולנו פרסנו שם רשת צפופה עם תיאום של המל״ל ומשרד רוה״מ ויש שיתוף פעולה הדוק עם כל הגורמים.
ברור שלמרות כל שיתוף הפעולה והעבודה שלנו, עדיין מדובר במלחמה שמתנהלת אלפי קילומטרים מכאן ויש הרבה דברים מסובכים ועדינים ולא על הכל אפשר לדבר. אך אני חוזר ואומר, אנחנו עושים כל מאמץ, לא חוסכים זמן או כסף ועובדים 24/7 בתיאום עם כל הגורמים" אמר ליברמן.

לאחר מכן סיפר לברמן על המתווה סיוע לעסקים קנטים ואמר "לגבי מצבנו הכלכלי, ברור שלמלחמה יהיו השלכות כלכליות לא רק על מדינת ישראל אלא על כל העולם.
אנחנו רואים תנודות במחירי הנפט, תנודות בשווקים ובבורסות בעולם, רואים עליות במחירי הסחורות, עליות בחיטה, בפחם וכך הלאה.

אני שומע הרבה קריאות על מה צריך לעשות ואיפה להוריד. אני רוצה להגיד לאותם קוראי קריאות: לאט לאט, צריך להרגע ולחכות לכך שהמצב יתייצב, כי להתחיל בנקיטת צעדים עכשיו ולהוריד את הבלו זה כמו שמישהו יגיד באמצע רעידת אדמה כשכל הבית רועד – ״בואו נעשה טיח״. צריך לנשום עמוק ולראות שהדברים מתייצבים.

לגבי המשק הישראלי, אנחנו בדקנו את כל המלאים בתחילת שבוע שעבר עם כל בכירי האוצר ואני יכול להגיד שאנחנו נמצאים במצב טוב ואין מקום לדאגה.

כדי לסבר את האוזן ההכנסות ממע״מ בחודש פברואר 2022 עומדים על כ-8.5 מיליארד שקל. לצורך השוואה, לעומת שנת 2019, שנת טרום קורונה, ישנו גידול וקפיצה בהכנסות בגובה של כ- 27%, מה שמצביע על מצבה הטוב של הכלכלה ועל הצורך בלהמשיך באותו קו אחראי, שקול והגון.

לגבי מתן סיוע לעסקים קטנים ולעצמאים, כפי שהבטחתי, גיבשתי מתווה לסיוע שהוא מיועד בעיקר לעסקים קטנים, עסקים בינוניים ועצמאים עם מחזור שנתי של עד 60 מיליון שקל, כאשר בקרב אותם עסקים ישנה ירידה במחזור בחודשי ינואר-פברואר בגובה של לפחות %35 בהשוואה למחזור של ינואר ופברואר 2019. במקרים כאלו אנחנו נעניק סיוע לאותם עסקים עד גובה המקסימלי של 600 אלף שקל.
זהו מתווה אחראי והגון אשר מתכתב עם היכולת שלנו כדי להעניק סיוע לאותם עסקים.
אני רוצה להודות על התמיכה והסבלנות והעמידה בלחצים, לסגן השר אביר קארה, לרוה״מ ולרוה״מ החליפי ולכל ראשי המפלגות שעמדו בלחצים״ סיים ליברמן"

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו