יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

שר האוצר סמוטריץ': "תראו צעדים משמעותיים למאבק בהון השחור"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג היום (ראשון) את תקציב המדינה וחוק ההסדרים בוועדת הכספים ואמר כי המשק הישראלי הוא משק חזק ויציב

12:59 ,16/04/23
דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
קרדיט: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג היום (ראשון) את תקציב המדינה וחוק ההסדרים בוועדת הכספים

בפתח הישיבה אמר השר "היעד בתקציב הוא להמשיך את הצמיחה ונתוני המאקרו הכלכליים הטובים של ישראל; המשק הישראלי חזק והוא נכנס ויוצא טוב מסערות כלכליות עולמיות; נטפל במחירי הדיור, ביוקר המחיה ובריכוזיות בשוק המזון"

בעת גיבוש התקציב הצבנו כיעד את המשך הצמיחה ונתוני המאקרו הכלכליים הטובים ביותר של ישראל בשנים האחרונות. אני לא לוקח את הקרדיט על הנתונים הללו לעצמי, אלה תהליכים עמוקים של 20 שנה ואפשר לראות אותם גם בהיקף ההוצאה הכלכלית ובטיוב ההוצאה. לאורך השנים הנתונים האלה הולכים ונעשים טובים יותר ויותר ואני משתדל להמשיך את זה במשמרת שלי.

המשק הישראלי הוא משק חזק והוא נכנס טוב ויצא מהסערות הכלכליות העולמיות שנים האחרונות. זה קרה בקורונה וזה קורה גם עכשיו במשבר הכלכלי העולמי. אנחנו נכנסים טוב כמשק ישראלי למשבר הזה ואני מאד מקווה שכממשלה וכקואליציה נצליח לנווט טוב במים הסוערים האלה ונצליח לצאת מזה מהר."

עוד אמר השר "היעד השני שהצבנו לעצמנו זה להוריד את יוקר המחיה. כאיש ימין כלכלי אני רוצה מינימום התערבות בשוק אבל כשיש עיוותים בשוק, הממשלה צריכה להתערב ואנחנו עובדים על הסרת חסמים ורגולציה.

חוק ההסדרים הוא הגדול ביותר מאז קום המדינה והוא גדוש ברפורמות שטובות לאזרחי ישראל.

מסגרת התקציב היא 484 מיליארד ב-2023 ו-513 ב-2024. שמרנו על כלל ההוצאה ואנחנו עם יעד גירעון נמוך. אנחנו מקווים להמשיך את המגמה של הירידה ביחס חוב תוצר, זה דבר נכון למשק הישראלי.

בתקציב יש התייחסות למנועי צמיחה, תשתית, הייטק ודברים נוספים שמניעים את המשק הישראלי. מדינת ישראל בפיגור גדול בכל מה שנוגע לתשתיות וזה משפיע על הצמיחה, על הפריון ועל יוקר המחיה.

יש פרק שלם שנוגע בדיור. בנקודה אחת, האתגר הגדול שלנו הוא להמשיך את קצב התחלות הבניה. אני חושב שכשמסתכלים על תכנון ושיווק אפשר לשמור על קצב התחלות בניה של כ-70 אלף התחלות בניה בשנה. בסוף מחירי הדיור, אין מה לעשות, כמו כל שיעור אחר בכלכלה, זה היצע וביקוש. תכניות מחיר למטרה ומחיר למשתכן זה פלסטרים. הביקושים גדולים ב"ה ועשו דברים טובים בממשלות הקודמות. מנכל משרד האוצר היה בעברו ראש מינהל תכנון והם עשו עבודה טובה. הדבר הזה חייב להימשך רשות מקרקעי ישראל עובדת טוב ויש יותר עסקאות, הדברים האלה עובדים טוב, גם בעולמות הסרת החסמים ותמרוץ.

אנחנו ניכנס חזק לריכוזיות בשוק המזון ובשוק הבנקאות וזה אחד האתגרים הגדולים שלי כשר אוצר ושל הקואליציה.

אנחנו נחסוך הרבה מאד זמן וכסף לכ-400 אלף עסקים זעירים וקטנים שכל שיטת הדיווח שלהם למס תשתנה מאד.

חתמנו על הסכם היסטורי עם ההסתדרות, בשקט, בלי איומי שביתה. אני חושב שמגזר ציבורי יעיל נותן שירות טוב לאוכלוסיה וזה תנאי הכרחי לכלכלה טובה וחזקה."

לסיום אמר "אתם תראו צעדים משמעותיים למאבק בהון השחור. כשכולם ישלמו – כולם ישלמו פחות וככל ורמת המיסוי תהיה נמוכה יותר נראה יותר השקעות. צריך לדעת שהכלכלה השחורה היא מהנוע המרכזי בפשיעה המאורגנת הדבר הזה מטריד את אזרחי ישראל.

אני מייחס חשיבות מאד גדולה לכנסת ובוודאי לוועדת הכספים. התקווה שלי שנראה כאן בשבועות הקרובים דיוני עומק מקצועיים. אני חושב שבעניין הזה לא צריך אופוזיציה קואליציה. אפשר כמובן לנהל ויכוחים סביב הרפורמות והתקציב, אבל ככל והדיון יהיה יותר רציני ומעמיק, זה כמובן ייטיב עם אזרחי ישראל."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו