יום שישי, 20/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

פסיכולוגים חינוכיים? הממשלה אישרה לכם מענק של אלפי שקלים

נחתם הסכם קיבוצי לפסיכולוגיים החינוכיים המעניק 4500 ש"ח לפסיכולוג • עוד הוחלט כי יתקיים משא-ומתן על שינויים במבנה השכר של הפסיכולוגים

12:52 ,24/01/22
קרדיט: פייסבוק משרד האוצר
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד האוצר, ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי ומעסיקים נוספים במגזר הציבורי חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד לפסיכולוגים החינוכיים. לפי ההסכם, כ-3,700 פסיכולוגים חינוכיים יקבלו מענק חד-פעמי בגין עבודת ועדות הזכאות והאפיון לפי חוק החינוך המיוחד לצד התמודדות עם אירועים חריגים נוספים בשנת 2021, בגובה של עד כ-4,500 שקל לעובדים במשרה מלאה.

עוד סוכם כי בשנת 2022 יוענק לפסיכולוגים מענק בגובה של עד 1,700 שקל לעובד במשרה מלאה, שיינתן לעובדים שיגדילו את שיעור משרתם בחודשים פברואר עד יוני (כולל). עוד הסכימו הצדדים להיכנס למו"מ על שינויים במבנה השכר של הפסיכולוגים, על מנת להביא לשיפור השירות, ותוקצה לכך מסגרת עלות ייחודית בהסכם המסגרת הבא שחל על כל עובדי המגזר הציבורי.

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, קובי בר נתן אומר "אני מברך על ההסכם אשר מתמרץ את הפסיכולוגים להגדיל את היקף משרתם בשירות הציבורי. אין ספק שתקופת הקורונה חידדה את הצורך בשירות פסיכולוגי ציבורי איכותי. הסכם זה יוביל לשיפור השירות ולפעילות רציפה של ועדות החינוך המיוחד לקראת שנת הלימודים הקרובה. כמו כן הוסכם על שינוי עתידי של מבנה שכר הפסיכולוגים לטובת התאמתו לאתגרי המערכת ולייעול השירות".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד "אני מברך על ההסכם שנחתם לאחר מו"מ ממושך. ההסכם משפר את תנאי העסקתם של הפסיכולוגים החינוכיים, שמתמודדים עם מציאות לא פשוטה על רקע משבר הקורונה המתמשך ופועלים במסירות אין קץ. אני מודה למשרד האוצר, לשלטון המקומי, ליו"ר הסתדרות המח"ר ולכל מי שהיה מעורב במאמצים להשגת ההסכם".

יו״ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס בירך גם הוא על ההסכם ואמר "אני מברך על שהגענו להסכם המביא לידי ביטוי את ההערכה וההכרה בחשיבות עבודתם של הפסיכולוגים החינוכיים. כגוף שמעסיק בפועל צוותים אלו, מרכז השלטון המקומי מכיר מקרוב את עשייתם ופועל כל העת לשיפור תנאי העסקתם – נותני שירות שעושים עבודת קודש, ללא תנאי, מסביב לשעון ובמיוחד בעתות חירום, כפי שנוכחנו לדעת בתקופת הקורונה בה גדלו העומסים ולנוכח חוק החינוך המיוחד. אנו מבקשים להודות לשותפינו, משרד האוצר וההסתדרות, על ההירתמות".

יו"ר הסתדרות המח"ר, אלכסנדרה קרושינסקי: "אני מברכת על ההסכם הקיבוצי שמהווה הישג מרשים, לאור עומסי העבודה שהתווספו לציבור הפסיכולוגים המועסקים ברשויות במסגרת תיקון 11 לחוק החינוך המיוחד. בהסכם הושגו מספר יעדים, שמטרתם לתת מענה הן בטווח הקצר במסגרתו ישולמו מענקים בגין 2022-2021, והן לטווח הארוך לצורך שיפור תנאי העסקתם בהמשך, הכוללים בין היתר כניסה למו"מ על מודל שכר חדש לצורך גיוס עובדים חדשים למערכת, שימור כוח האדם הקיים והסכמה לקביעת עלות מוגדלת במסגרת הסכם המסגרת הבא. מאז כניסתי לתפקיד אני פועלת ללא לאות, יחד עם הצוות המצוין שלי, ליישום הסכמים ישנים ושיפור תנאי השכר בהסכמים חדשים. אני מודה לכל העוסקים במלאכה, ובפרט לד"ר יובל הירש שהוביל את התהליך באופן מקצועי ואחראי".

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר, ד"ר יובל הירש: "בנוסף לתגמול לפסיכולוגים החינוכיים עבור העומסים, יש בהסכם הזה לראשונה זה עשרות שנים התחייבות של המדינה לשינוי מבנה השכר ושיפור התנאים של כלל הפסיכולוגים בשירות הציבורי. זאת בשורה של ממש לאור גלי העזיבה המאסיביים של העובדים, ומשקף הבנה שהשירות הפסיכולוגי הציבורי נמצא בקריסה עקב תנאי שכר גרועים, ויש להצילו. כבר בזמן הקרוב נשב עם נציגי משרד האוצר על מנת לממש את ההתחייבויות. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על התמיכה, ליו"ר הסתדרות המח"ר אלכסנדרה קרושינסקי ולמנכ"לית הסתדרות המח"ר אפרת בן שושן על הסיוע, הליווי והגיבוי. תודה גם לאדם בלומנברג ולעו"ד תהילה בנישו על הליווי והעבודה האינטנסיבית סביב גיבוש ההסכם".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמוליק מושקוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו