שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

חסל סידור ליברמן: סמוטריץ' מבטל את המס על החד פעמי והשתיה

בפגישת הנהלה ראשונה שהסתיימה לפני דקות אחדות הנחה השר סמוטריץ׳ להכין במהירות האפשרית צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה

18:43 ,01/01/23
קרדיט: דוברות האוצר
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' כינס היום (א') את צמרת משרד האוצר לישיבת הנהלה ראשונה. בפתח הישיבה אמר שר האוצר כי ״יש לי ניסיון ארוך שנים בעבודה מול אנשי המקצוע במשרד האוצר ויש לי אמון גדול בכם ובאנשים שלכם. אתם הסיירת של השירות הציבורי במדינת ישראל. יהיה בינינו שיח פתוח ומעמיק ויתקבלו החלטות מקצועיות לחיזוק הכלכלה הישראלית לטובת אזרחי ישראל כולם. הדיונים יהיו פתוחים, מקצועיים ועניינים וישמעו בהם כל הדעות ובסופם נקבל החלטות והן תמומשנה. יש לנו אחריות גדולה על הכתפיים ועבודה רבה למען אזרחי ישראל".

בפגישה, הנחה השר סמוטריץ׳ להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת מה שכונה 'גזרות ליברמן'.

כזכור זוהי אחת מהבטחות הבחירות של סמוטריץ' ונראה שהוא נחוש לקיים אותה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ברך על ההחלטה ואמר "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על החלטתו הראשונה במשרד לבטל את 'מס ליברמן' על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה מיד מיד עם הקמת הממשלה ואני שמח על כך".

ח"כ הרב ישראל אייכלר אמר "בשם הציבור החרדי והמשפחות ברוכות הילדים, אני מודה לידידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהודיע על ביטול מיסי הרשע והזדון, של השר היוצא איווט לליברמן שהטיל מס מיוחד על הכלים החד פעמיים והשתיה המתוקה.

בביטול מס הגולגולת, על המשפחות הללו, יש אמירה ברורה שאין שום מקום לגזירות גזעניות נגד מגזר ספציפי. זה התנאי הראשון שהצבנו בהקמת הממשלה החדשה, ואנו שמחים לראות שאכן היא מתחילה בדרך זו".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, מסר כי ״מדובר בהחלטה נכונה של שר האוצר, לאור הצטברות הנתונים המראים שהמס, כצפוי, לא הוביל לתוצאה הרצויה. על פי מחקר בנק ישראל המס לא הוביל להפחתה המקווה בצריכה, וצריכת המשקאות הלא ממוסים ירדה בשיעור גבוה מהצריכה של המשקאות הממוסים. בנוסף, נתוני הגבייה בהיקף של כמיליארד שקל, מראים כי הציבור המשיך לצורך משקאות ממוסים. כתוצאה מכך, גביית המס, כמעט פי שלוש! מתחזית האוצר תדלקה בפועל את האינפלציה, מבלי להוביל לתועלת בריאותית.

נשמח לעמוד לצד הממשלה בבניית תוכנית מקיפה להעלאת המודעות למזון ואורח חיים בריא והתעשייה הישראלית פועלת תמיד כדי להוסיף ולשפר מוצרים ,אולם אין זה מתפקידה של המדינה להתערב בבחירות התזונתיות שלהם באופן כה בוטה ולהעניש כלכלית את בחירת האזרחים״.

השרה להגנת הסביבה היוצאת תמר זנדברג הגיבה להחלטת סמוטריץ ותקפה: "הממשלה החדשה נותנת לפוליטיקה קטנונית לחרב את הסביבה והבריאות. במקום להתקדם ההחלטה הזאת מחזירה אותנו שנות אור אחורה. חוץ מאצבע בעין ביטול המס יתרום רק לזיהום ולתחלואה. אני קוראת לשרה להגנת הסביבה החדשה להתנגד נחרצות למהלך המזיק הזה".

בישיבה השתתפו מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, הממונה על השכר קובי בר נתן, החשב הכללי יהלי רוטנברג, הכלכלנית הראשית שירה גרינברג, הממונה על התקציבים יוגב גרדוס, היועץ המשפטי של משרד האוצר עו"ד אסי מסינג, מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים, מ"מ הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון עמית גל, מנהל רשות המסים ערן יעקב, יו"ר רשות ניירות ערך ענת גואטה, סמנכ"לית מינהל והון אנושי סופי עופר, דוברת משרד האוצר לילך ויסמן וראש אגף חירום וסייבר יוני מור.

 

קרדיט: דוברות האוצר

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו