יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

האוצר חתם על ביטול 87 חריגות מסטנדרט בינלאומי שחוסמים יבוא

ראש הממשלה ושר האוצר חתמו על ביטול 87 חריגות מסטנדרט בינלאומי ב-45 תקנים שונים שחוסמים יבוא מהלך שיאפשר יבוא מקביל בחלק מהמוצרים

13:53 ,08/06/22
קרדיט: קובי גדעון/ לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, החליטו היום (ד') על ביטול 87 שינויים לאומיים שאינם מתחייבים, שמהווים סטייה מהתקן הבינלאומי וחסם יבוא ממדינות מפותחות.

ביטול הסטיות הלאומיות יוריד חסמי יבוא, יגביר תחרות ויוביל להפחתת יוקר המחייה. ההחלטה התקבלה במסגרת עבודה מקצועית בהובלת משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה.

בין המוצרים נכללים ברפורמה: שואבי אבק, סירי לחץ, ברזים, מנורות, מזרנים, אריחי רצפה, מנגלים, עריסות ומיטות תינוק, יחידות החתלה ועוד.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ככה נלחמים ביוקר המחייה מהשורש – פותחים תחרות אמת. במקום שנאמץ את התקן 'as is', גיבשנו שיטה שמאמצים תקן 'as Israel'. כל תוספת כזו מייקרת את הייבוא וחוסמת את התחרות, וזה מיותר. מעכשיו כל אחד יוכל להביא כל מוצר שעומד בתקן האירופי. השוק יהיה פתוח לתחרות ולמגוון מוצרים, בלי בירוקרטיות מיותרות ובעיקר בעלויות הרבה יותר נמוכות. הבטחנו להוריד רגולציה מיותרת, ואנחנו מקיימים".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אין סיבה ששואב אבק שאושר בברלין לא יהיה טוב גם במודיעין. התאמת הרגולציה הישראלית למקובל בעולם תביא להגברת התחרות והפחתת יוקר המחיה".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו