יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

בשורה לרוכשי דירה ראשונה: גופי אשראי חוץ-בנקאיים לצידכם

החשב הכללי ורשות שוק ההון פרסמו הקלות לגופי אשראי חוץ-בנקאיים שיאפשרו להם להיכנס לתחום המשכנתאות במסגרת תכניות "דירה בהנחה"

19:39 ,17/03/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך חשוב שנועד להגביר את התחרות בשוק האשראי לדיור ולהוזיל את עלויות ההלוואות לרוכשי דירה ראשונה, פרסמו החשב הכללי במשרד האוצר ורשות שוק ההון נוהל המאפשר לגופים חוץ-בנקאיים להיכנס לתחום המשכנתאות במסגרת תכניות המדינה "דירה בהנחה".

עד כה, רק בנקים יכלו לקבל פטור לאיסור מכירת דירה במשך 5-7 שנים ממועד הרכישה בתכניות אלו, במקרים של כשל בהחזר האשראי. המהלך החדש מאפשר לרשות שוק ההון להעניק את הפטור גם לגופי אשראי חוץ-בנקאיים עומדים בתנאים מסוימים.

במסגרת פיילוט לבחינת הנושא, יוכלו בעלי רישיון למתן אשראי מורחב או בעלי רישיון להפעלת מערכת לתיווך באשראי מורחב, לקבל באופן זמני פטור מהתנאי המגביל למשך שנה אחת. זאת לאחר שיוכיחו עמידה בדרישות כמו צבר אשראי נרחב, התמחות באשראי צרכני פרטני, מסמכים ונהלים תקינים ועוד.

"ההקלות שפרסמנו יחד עם רשות שוק ההון יקלו את כניסתם של נותני אשראי חוץ-בנקאי לשוק ההלוואות לדיור ויגדילו את התחרות בשוק זה," אמרה החשבת הכללית יהלי רוטנברג. "תחרות זו צפויה להביא לירידה בשיעורי הריבית בשוק המשכנתאות והקלה על רוכשי דירה ראשונה."

הממונה על שוק ההון עמית גל ציין כי "השוואת התנאים לגופים חוץ-בנקאיים מהווה צעד חשוב לשכלול השוק הפיננסי, שיאפשר את כניסתם לתחום ההלוואות לזוכי 'דירה בהנחה' ויגדיל את התחרות לטובת הציבור. הרשות תפקח להבטחת שקיפות והוגנות".

רשות שוק ההון והחשב הכללי יבחנו בתום הפיילוט את השפעתו על שוק ההלוואות לדיור והמשך הפעלת המהלך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו