יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

"בנקים נדרשים לבטל תשלומי הלוואות לתושבי העוטף, לא להקפיאם"

יו"ר ועדת הכספים קרא היום להוריד את הריבית ולבטל תשלומי הלוואות לתושבי העוטף במקום להקפיאם. גפני איים על הבנקים שאם לא ייענו זה יגיע בחקיקה

12:31 ,16/10/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ משה גפני, קרא היום בדיון הוועדה לבנק ישראל ולבנקים המסחריים לבטל תשלומי משכנתאות והלוואות לתושבי העוטף, ולא רק להקפיאם ברקע המלחמה בדרום.

גפני פנה לנגיד בנק ישראל ואמר: "אני קורא לך להוריד את הריבית במשק". לדבריו, העלאת הריבית נועדה להתמודד עם האינפלציה אך כעת המציאות השתנתה ויש להתאים את הריבית למצב.

בנוסף, קרא גפני לבנקים המסחריים "לא להקפיא את התשלומים של תושבי העוטף, אלא לבטל אותם". הקפאה זמנית של תשלומים לדבריו אינה מספקת ויש לבטל לחלוטין תשלומי משכנתאות והלוואות של תושבי האזור.

גפני איים על הבנקים ואמר: "תיכנסו כבר מתחת לאלונקה, כי אם זה לא יילך בטוב זה יגיע בחקיקה". כלומר, אם הבנקים לא ייענו לדרישות באופן וולנטרי, הכנסת תחוקק חוקים כדי לכפות זאת עליהם.

קריאותיו הנחרצות של יו"ר ועדת הכספים משקפות את המצוקה הכלכלית הקשה בעוטף עזה, ואת הצורך בצעדים משמעותיים מצד המערכת הפיננסית כדי להקל על התושבים. נותר לראות כיצד יגיבו בנק ישראל והבנקים ללחץ הפוליטי והציבורי המופעל עליהם כעת.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו