יום שישי, 04/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

אושר בטרומית: הגדלת קצבת הילדים, והנחה בארנונה ללא מתנגדים

ניצחון לאופוזיציה - אושר בטרומית הצעת חוק של ח"כ משה אבוטבול להגדלת קצבת הילדים, והנחה בארנונה בהתאם למספר הילדים

15:19 ,23/02/22
קרדיט: דוברות הכנסת / משה אבוטבול ארכיון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע למשפחות ברוכות ילדים (תיקוני חקיקה), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת משה אבוטבול וקבוצת חברי הכנסת. 30 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע להגדיל את סכום קצבת הילדים, כך שהקצבה בעד הילד הראשון תהיה בסכום של 300 ש"ח, בעד הילד השני – 350 ₪, בעד הילד השלישי – 400 ש"ח, ובעד הילד הרביעי ואילך – 500 ש"ח. כמו כן מוצע להעניק הנחה בארנונה למשפחה עם ארבעה ילדים או יותר בשיעורים המפורטים בהצעת החוק.

בדברי ההסבר נכתב: "משפחות ברוכות ילדים רבות סובלות ממיעוט הכנסות וחלקן אף מצויות מתחת לקו העוני. מטרת הצעת חוק זו היא לסייע למשפחות אלה במספר דרכים: ראשית, מוצע כי משפחות ברוכות ילדים שלהן 4 ילדים או יותר יזכו להנחות בתשלומי הארנונה, בשיעורים שבין 40% ל-100% בהתאם למספר הילדים במשפחה.

מוצע להגדיל את סכום קצבת הילדים לכל ילד, כך שהקצבה בעד הילד הראשון תעמוד על 300 שקלים, בעד הילד השני – 350 שקלים, בעד הילד השלישי – 400 שקלים, ובעד הילד הרביעי ואילך הקצבה תהיה בסכום קבוע של 500 שקלים. הסכומים האמורים יעודכנו בהתאם לכללים המנויים בהגדרת הסכום הבסיסי הקיימת כיום בחוק. בנוסף, מוצע להגדיל את מענק הלידה המשולם לאישה שהיא אם לארבעה ילדים לפחות, כך שמענק הלידה שתקבל יהיה 40% המשכר הממוצע (סעיף 2(2) המוצע), וכן מוצע להגדיל את גיל הילדים הזכאים לקצבת ילדים מגיל 18 לגיל 21. העלאות אלה יסייעו למשפחות ברוכת ילדים בכיסוי הוצאותיהן."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו