יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

תואר 'נשיא מדינת ישראל'? מטעה את ישראל בענין יסודי באמונה

בחריפות גדולה: התואר 'נשיא ישראל' שמור למלך המשיח, ולכן קשה לרבי להשתמש בתואר זה בנוגע למשרת נשיא מדינת ישראל

01:55 ,12/08/24
ארגון לחלוחית גאולתית חבד
קרדיט: ארגון לחלוחית גאולתית חבד
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

'המשתמש בתואר זה בהנוגע למשרה זו, הרי במצב העכשוי מטעה את בני ישראל בענין יסודי ועיקרי וכו' – עד שיתקבלו דברי דוד בן גוריון שהעיד לומר גלוי שעדיין לא בא משיח': בהמשך למכתבו של הרבי לפרזידנט השני של מדינת ישראל, מר יצחק בן צבי, בו הסביר כי התואר 'נשיא ישראל' שמור למלך המשיח, ולכן קשה לו להשתמש בתואר זה בנוגע למשרת נשיא מדינת ישראל – כתב הרבי שני מכתבים לרב שלמה יוסף זוין: במכתב הראשון, שכבר נדפס באגרות קודש, הסביר הרבי כי שלילת התואר 'נשיא' היא דוקא כשמדובר על כלל ישראל, ולא נשיא מפלגה וכדומה. במכתב השני, שנכתב אף הוא באותו יום [!], כותב הרבי בחריפות יותר נגד השימוש בתואר זה, מאחר שהקמת המדינה ושיטת הציונות היא חלילה אינה 'אתחלתא דגאולה' כלל • לקריאה

•••

 

ברוך השם, י"ט אייר, תשט"ז, ברוקלין.

הרב הגאון הרב החסיד, איש ירא אלוקים, נחמד ונעים, עוסק בצרכי ציבור, צנע מלא ספרא וכו' הרב שלמה יוסף [זוין]

שלום וברכה!

מוסגר פה מענה על המכתב מיוחד שלו, אשר כתבתי אותו לאחרי שהתאפקתי ועצרתי במילין, ולא כל כך מפני החשש, אלא מפני הנקודה המודגשת גם במענה שלי [מיום זה – נדפס בספר 'אגרות קודש' חלק י"ג אגרת ד'שמז (עמוד עו ואילך)], שתוכן המכתב, אף שכתוב מבלי הדגשה, מכוון הוא כלפי מסע השמד ברוחניות של כמה מרבבות מבני ישראל בארץ הקודש תבנה ותכונן מבין העולים החדשים, ואשר כל אחד שיכול להשפיע בזה ואינו משפיע וגם אינו מתפטר ממשרתו בתור מחאה, גם לו חלק בזה חס ושלום.

הרי, כנראה ממכתב כבוד תורתו, לא נגע ולא פגע, ומה שנגע (פֿאַר-אַרט) הוא, אם השתמשתי בתואר זה או אחר [תואר 'נשיא' על הפרזידנט של ארץ ישראל], ומה הוא היחס שלי לבעיא זו או אחרת, אף שבודאי מובן, שלו הייתי בדיעה שמוכרח עלי להכריע בהשאלות אודותם כותב ולפרסם דעתי גלויה, הייתי מתבונן בזה בהתבוננות הדרושה במשך – ובמאורעות – שנים האחרונות ומפרסם דעתי לאלו השייכים אלי, ולא ברמז לפלוני בן פלוני [הפרזידנט מר יצחק בן צבי] על ידי שינוי תואר או העדר תואר, וכיון שלא עשיתי זה הרי בטח לדעתי אין זה מעניני, על כל פנים לעת עתה.

במה שכתב שאכתוב עוד הפעם [בנוסף למכתב בספר 'אגרות קודש' חלק י"ב אגרת ד'רכו (עמוד תיב ואילך)] בדברי ריצוי וכו' – הנה איני יודע על מה עלי לרצות ולפייס, בה בשעה שלדעתי המשתמש בתואר זה בהנוגע למשרה זו, הרי במצב העכשווי מטעה את בני ישראל בענין יסודי ועיקרי וכו' – עד שיתקבלו דברי דוד בן גוריון שהעיד לומר גלוי שעדיין לא בא משיח וכו', ועוד זאת, שהרי גם מכתבי הבא יהיה נכתב בשלילת תואר, והרוצה לחפש תואנה, קשה לבן אדם לשלול כל אפשרית לזה, ומי יודע איזה כוונות יכניסו במכתבי השני. 

בודאי קיבל המברק שלי [ראה ספר 'אגרות קודש' חלק י"ב אגרת ד'שו (עמוד לב). ושם נסמן] בהנוגע לענין ארגוני הראבייס שמשתתפים בהם השומרונים והרעפארמער, ולעת קבלת מכתבי זה כבר ביקר אצלם גם הרב האלענדער שי' ובטח יודיע בפרטיות הדרושה הנעשה בזה ומהלך הענינים, כי יש מקום לומר שגם הפרטים יהיו נוגעים בעתיד, מהרה"ג וכו' מהרי"א שליט"א הרצוג] קיבלתי מברק [ראה שם אגרת ד'תיר (עמוד קמב)] שמצטער על הפרשה. 

ולעת עתה איני יודע פירוש הדברים, אם מסר מודעה בהנוגע למכתב ברכה וכיוצא בזה ובאיזה אופן, אף שכאן באגודת הרבנים אומרים שקבלו מסירת מודעה זו מזל טוב להופעת הכרך השביעי של אנציקלופדיא התלמודית, ותשואות חן מראש על הודעתו שישלח טופס אחד לכאן, ואם באפשרי ישלח בטח גם ההוספות או התיקונים לכרכים הקודמים, אשר אמרו לי שהופיעו מכבר, אף שלא יכולתי לברר אם רק לכרך הראשון או גם להכרכים שלאחרי זה. בברכה לבשורות טובות בכל האמור.

) זה עתה נתקבל המכתב על דבר זה. ותשואות חן תשואות חן על העשיה וגם ההודעה אודותה, ויהי רצון שיתברך גם לעתיד בהצלחה במפעליו בהחזקת היהדות והגנה עליה מתוך הרחבת הדעת.
 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אלבז הגיב:

    נכון מאוד!!

כתבות נוספות של לחלוחית גאולתית חבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו