יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » גבורה יהודית

קול קורא ופשרו: כיצד סיכל הרבי מלובביץ' את מזימות המחבלים?

ארגון הטרור אש"ף הורה לנציגיו בעולם לבצע פיגועים רצחניים ביהודים בשנת תש"נ, ביניהם ניסו מחבלי אש"ף לפגוע במנהיג הדור - הרבי. כיצד הם סוכלו?

22:08 ,27/11/23
אתר לחלוחית גאולתית
קרדיט: אתר לחלוחית גאולתית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ארגון הטרור אש"ף הורה לנציגיו בעולם לבצע פיגועים רצחניים ביהודים בשנת תש"נ. בחג השבועות תש"נ נדרשו תושבי אשקלון לרדת למקלטים. מדוע? בחוף ניצנים נתפשה חוליית מחבלים שבאה בסירה עם כוונות ברורות לבצע פיגועים המוניים. לא רבים יודעים למי הם חבים את חייהם או את תודתם על הנס הגדול • עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' הגהות הרבי מלך המשיח בכתב יד קודש על נוסח הקול קורא משלהי חודש ניסן תש"נ, שעל ידו סיכל הרבי את מזימות המחבלים בחג השבועות אז • וכיצד ניסו מחבלי אש"ף לפגוע בנשיא הדור? • לסיפור המלא וצילום הקול קורא עם הגהות הרבי

•••

בחג השבועות תש"נ נדרשו תושבי אשקלון לרדת למקלטים. מדוע? בחוף ניצנים נתפשה חוליית מחבלים שבאה בסירה עם כוונות ברורות לבצע פיגועים המוניים. לא רבים יודעים למי הם חבים את חייהם או את תודתם על הנס הגדול.

היה זה יום שני, כ"ח ניסן, יום חול רגיל, כאשר הפתיע הרבי ולאחר תפילת מנחה ביקש לומר שיחה לציבור. לאחר שהשמיע מילות ברכה ארוכות, עד לעיקר הברכות היא הגאולה השלימה, הדגיש את הצורך בברכה מיוחדת מאחר ונתקבלה ידיעה כי ארגון הטרור אש"ף הורה לנציגיו בעולם לבצע פיגועים רצחניים ביהודים היה לא תהיה. מזכיר הממשלה אף הודיע למזכיר של הרבי הרב בנימין קליין, שיש למחבלי אש"ף גם מטרה מכוונת לפגוע חלילה בנשיא הדור.

לפניכם הפתק שנרשם על ידי הרבי שליט"א לפני אמירת השיחה (כתמצית הדברים לפני האמירה): 

כשעה לפני מנחה ידיעה על דבר אש"ף, כוחם בפה (דיבור ואכילה) – לבד מנהג חב"ד, לכך שווי ב'-ג' סעודות דיום תענית לצדקה, וזה מותר גם בניסן, מזמורי תהילים – ג', ויהי רצון – שנסי נסים יעשו.

הרבי שלל כל כוונה להפחיד, אדרבה 'יש לחשוב טוב ואז יהיה טוב', אך עם זאת בודאי יש לנצל את המצב להוספה במעשים טובים. והרבי פירט כי ההוספה צריכה להיות בתורה, בתפילה ובצדקה. בתורה – כל אחד ואחת לפי עניינו. בתפילה – 3 מזמורי תהילים, ובפרט פרק ק"נ. ובצדקה – סכום השווה לשתיים או שלוש הסעודות ביום (במקום תענית).

בהמשך לשיחה ביקש הרבי, באופן חסר תקדים, לפרסם 'קול קורא' לכל בני ישראל, עם התוכן וההוראות שנאמרו בשיחה. שלוחי הרבי פרסמו את דבריו בכל מקום ומקום ברחבי העולם ורבבות יהודים הצטרפו למילוי ההוראות המעשיות בהתלהבות ובהתעוררות. דברי הרבי הביאו להוספה בלימוד תורה, בתפילה, בצדקה ובמעשים טובים בכלל בכמות עצומה.

התוצאה ידועה: מזימות המחבלים הופרו. האם גם זה ניצחון במלחמת השם?

••

פענוח הגהות הרבי בכתב יד על הקול קורא:

ברוך השם

קול קורא

מכבוד קדושת אדמו"ר שליט"א מליובאוויטש

כדי להוסיף בברכתם ובשלומם [הגהת הרבי: ובשלוותם] ו[ב]בטחונם של כל בני ישראל בכל מקום שהם, [שליט"א] – ובפרט שנתקבלה ידיעה [שיש אומרים] ששונאי ישראל זוממים ענינים בלתי רצויים, היה לא תיהיה, ובודאי שמחשבתם מתבטלת ונעקרת [תתבטל ותעקר מעיקרא] לגמרי, ויהיה אך טוב לישראל – הצעתי ובקשתי שכל אחד ואחת מישראל, אנשים נשים וטף, יוסיפו:

בלימוד התורה – כל אחד ואחת לפי עניינו,

בתפילה – אמירת ג' מזמורי תהלים, ומה טוב – גם המזמור האחרון שסיומו 'כל הנשמה תהלל י-ה הללוי-ה', 

ובצדקה – סכום השוה [הוצאות של] למזון [שתים או]  שלוש סעודות (תמורת תענית). ומה טוב לתתו עבור החזקת לומדי תורה או מוסדות שעוסקים בהפצת התורה. ויהי רצון שעיל ידי זה נזכה תיכף ומיד – בחודש ניסן דשנת ניסים – לטוב האמיתי והעיקרי, גאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו.

____

) הסכום [בארצות הברית] על פי הוראת גדולי הרבנים [בארצות הברית] שליט"א – שלוש דולר לערך לסעודה.

••

בסייעתא דשמייא

מצורף בזה השיחה, וגם 'קול קורא' על מנת לפרסם במודעות כו'.

'בנוגע להוראה בפועל על דבר [לזמן] הנתינה לצדקה בסכום השווה [הנזכר לעיל כפי רצון כל אחד ואחת] למזון ג' סעודות (תמורת תענית) – לא נאמר בהשיחה בפירוש אם הכוונה ליום מסויים, ערב ראש חודש, וכיוצא בזה.

אם הכוונה בהוראה זו במיוחד בקשר למחר, ערב ראש חודש (כידוע במנהגי ישראל בנוגע להנהגה דערב ראש חודש) – נוסיף זה ברשימת השיחה ובהקול קורא. [אין הזמן מספיק לפרסום ולכן לא יכנסו לזה].

אתר לחלוחית גאולתית

קרדיט: אתר לחלוחית גאולתית

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אלישבע הגיב:

    מפתיע ומרתק חדשתה לי מאוד
    יש עוד מלא סיפורי ניסים על הרבי
    זכותו תגן עלינו.אמן

  2. גברי הגיב:

    ואוו לא ידעתי מעולם על הסיפור הזה. ה שומר על עבדיו!

כתבות נוספות של לחלוחית גאולתית חבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו