שבת, 13/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

ספרי החזון איש של בעל המחבר עצמו "החזון איש" מוצעים למכירה

במכירה מוצעים העותקים האישיים של הספר "חזון איש" של בעל המחבר עצמו, רבינו אברהם ישעיהו קרליץ, בעל 'חזון איש' עם הגהות והשלמות בעצם כתב ידו

12:26 ,17/07/23
בית המכירות צפונות
קרדיט: בית המכירות צפונות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בית המכירות צפונות מציע למכירה פריטים אישיים של גדולי ישראל לצד ספרים, מכתבים ופריטים חשובים נוספים. המכירה תתקיים ביום שני, , 20:00, ברחוב מירון 12 בני ברק.

במכירה מוצעים העותקים האישיים של הספר "חזון איש" של בעל המחבר עצמו, רבינו אברהם ישעיהו קרליץ, בעל 'חזון איש' עם מעט הגהות והשלמות בעצם כתב ידו. בחלק נגעים ופרה יש הגהות בעצם כתב יד קדשו (3 הגהות).

כל הכרכים עדיין בכריכות מקוריות רק עם גב חדש, החלקים שמורים בכריכת עור מרשימה שעוצבה במיוחד לסט נדיר זה. הכרכים האלו מקורם מיורשי הרה"ג רבי בינוש פינקל חתן רבי שמואל גריינמן גיסו של החזון איש. ישנו אישור מבני המשפחה על כך שעותקים אלו היו עותקיו האישיים של החזון איש.

פעם בא לפניו אחד וביקש ברכה לשידוך, רשם החזון איש את שמו ושם אמו של הבחור והכניסו לתוך ספר חזון איש קדושין (מעשה איש ח"ז עמ' קכ"ה)

בענין כבוד הספרים אמר החזון איש שספר שכבר למדו בו יש בו יותר קדושה (מעשה איש ח"ג עמ' צד). אם כן מדהים לשער כמה קדושה יש בחזון איש שבו הגה ולמד החזון איש בעצמו.

בנוסף ישנו גם מכתב בכתב יד וחתימת הגאון רבי שלמה זלמן ליפשיץ אב"ד ווארשא בעל 'חמדת שלמה'. תקס"ו [1806] מדובר על מכתב הגאון בעל 'חמדת שלמה' רבה הראשון של ווארשא ומגדולי הדור בדור של ה'נתיבות' ורבי עקיבא איגר.

זהו מכתב בכתב ידו וחתימתו אל רבי יוסף לנדסברג מפוזנא, בענין קניית לולב לחג הסוכות ועוד ענינים שונים. הוא מביע את שמחתו על שמצא לולב (דבר שלא היה בקלות פעם) וכך הוא כותב 'השגתי תהלות לאל לולב לח! מגן אחד רחוק ד' פרסאות מפה'. בהמשף מספר על אירוסי בנו עם נכדת רבי מרדכי מפלאצק וכו'.

הגאון רבי שלמה זלמן ליפשיץ (תקכ"ה-תקצ"ט) נולד בפוזנא שם קבל תורה מהצדיק רבי יוסף אב"ד פוזנא תלמידו של הנודע ביהודה, משנת תקס"ד אב"ד נאשעלסק ומשנת תקפ"א רבה הראשון של העיר הגדולה ווארשא (עד אז שימשו בה הרבנים רק כמוצ"ים ומורי הוראה) היה בידידות רבה עם רבי עקיבא איגר ובפרט הרבה לשאת ולתת עם הגאון רבי יעקב צליסא בעל ה'נתיבות' בתשובותיו שנדפסו בשו"ת חמדת שלמה פונה אליו ה'נתיבות' בתוארי כבוד והערצה מופלגים ביותר.

הנמען רבי יוסף לנדסברג (תק"י-תקפ"ה) היה מחשובי דייני פוזנא ומגדולי המקורבים אצל רבי עקיבא איגר.

מוצע למכירה גם ה'פרקי אבות' של הקדוש רבי ישראל סלנטר – אבי תנועת המוסר. מדובר על מסכת אבות עם תלמוד בבלי וירושלמי וליקוטי בריתות ומדרשים, בעריכת רבי נח חיים מקאברין. ורשה, תרל"ט 1878. בדף השער נרשם על ידי בנו רבי יצחק ליפקין: שייך לאדמו"ר הגאון מוהרר ישראל סלנטר שליט"א… פאנעוועז

מתחת לזה נרשם: ספר זה וכן כל ספריו נתונים הם לרבים ללמוד בהם, אבל אין רשות להגבאים או הראשים למוכרם או להחליפם. פאנעוועז מנ"א תרז"ן עם חתימת בנו רבי יצחק ליפקין בעברית ובלועזית

'קדוש ישראל' הגאון רבי ישראל סלנטר (תק"ע-תרמ"ג) 'המפורסם בתבל בתוקף גדולתו וצדקותו, חסידותו ענוותנותו וקדושתו… האיר עיני ישראל בתורתו ויראתו להשיב את לבבם לאביהם שבשמים, להשריש יראת ה' ומדות ישרות ובמתק שפתיו השיב רבים מעוון… למד דעת את העם לקבוע עתים סדורות בכל יום ללמוד בספרי יראה ומוסר בשפתים דולקות, בקול מעורר תוגה והתפעלות הנפש' (מתוך הקדמת תלמידו רבי איצל'ה בלזר לספר אור ישראל)

הגאון רבי ישראל סלנט שהיה גאון עולם ונודע בשיעוריו החריפים בעומק העיון החליט לצאת מד' אמותיו ולעורר את העם לתיקון המדות ויראת ה', עורר ודיבר על חשיבות לימוד המוסר בקביעות ובעיון וייסד את 'תנועת המוסר' שחרתה על דגלה את אמרתו הידועה 'כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן'.

מבית מדרשו יצאו גדולי תנועת שיטות המוסר, קלם, נובהרדוק וסלבודקא וכל ראשי ישיבות ליטא שהלכו בדרכו. מאמריו ואגרותיו כונסו בספר אור ישראל ובספר קדוש ישראל.

בנו רבי יצחק ליפקין: כיהן כאב בית דין יאנוב, קרוז ופרשניץ ובסוף ימיו עלה לארץ ישראל והתגורר בירושלים. נפטר בשנת תרס"ג. בקונטרס "חוט המשולש" שנדפס בירושלים בשנת תרס"ד הובא מדברי תורתו וכן מתורת אביו וסבו. בשנת תשמ"ח (1988) הודפס הספר "לוחות אבנים" ובו דרשותיו ומאמריו

בית המכירות צפונות

קרדיט: בית המכירות צפונות / מכתב בכתב יד וחתימת הגאון רבי שלמה זלמן ליפשיץ

בית המכירות צפונות

קרדיט: בית המכירות צפונות / הגהות החזון איש

בית המכירות צפונות

קרדיט: בית המכירות צפונות / ה'פרקי אבות' של הקדוש רבי ישראל סלנטר

בית המכירות צפונות

קרדיט: בית המכירות צפונות / הגהות החזון איש

בית המכירות צפונות

קרדיט: בית המכירות צפונות / הגהות החזון איש

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. משה הגיב:

    בטח עולה הון!!! הלוואי היו לי בספריה 🙂

כתבות נוספות של משה ניסנבוים
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו