יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

מסמך היסטורי: הרבי הרש"ב על הביקור אצל הפסיכולוג פרויד

הפגישה ההיסטורית בין מנהיג ישראל רבי שלום דובער שניאורסון עם פרופסור פרויד - ארגון 'לחלוחית גאולתית' מגיש את הסיפור המלא

08:59 ,11/03/24
אתר 'לחלוחית גאולתית'
קרדיט: אתר 'לחלוחית גאולתית'
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מיוחד ובלעדי: בחורף תרס"ג סבל הרבי הרש"ב מירידה במצב בריאותו. בין השאר ירדה התחושה בידו השמאלית. רופאים שביקר אותם המליצו לו לנסוע אל טובי הרופאים בווינה שבאוסטריה. הרבי הרש"ב נסע לווינה יחד עם בנו, הרבי הריי"צ, ושם ביקר גם אצל הנוירולוג והפסיכולוג היהודי דוקטור זיגמונד פרויד המפורסם • עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' חושף מכתב נדיר בכתב ידו של הרבי הרש"ב, בו הוא מספר על ביקורו אצל פרויד • בפנים: הרבי הריי"צ מתאר שיחה מרתקת שהתנהלה בין הרבי הרש"ב לפרויד, על מהותה ומטרתה של תורת החסידות – ואיך ניתן לחבר בין המוח ללב? • לסיפור המלא ולצילום מכתב הרבי הרש"ב

•••

בחורף תרס"ג סבל הרבי הרש"ב מירידה במצב בריאותו. בין השאר ירדה התחושה בידו השמאלית. רופאים שביקר אותם המליצו לו לנסוע אל טובי הרופאים בווינה שבאוסטריה. הרבי הרש"ב נסע לווינה יחד עם בנו, הרבי הריי"צ, ועם אחד ממשרתי הבית. 

את הוצאות הטיפולים שילם החסיד העשיר ר' ישעיה ברלין מריגה, בן דודו של הרבי הרש"ב, ואליו דיווח הרבי הרש"ב כל כמה ימים על כל ביקוריו אצל הרופאים ועל הטיפולים שהוא עובר. 

בהגיעו ליעדו, ביקר הרבי הרש"ב גם אצל הנוירולוג והפסיכולוג היהודי דוקטור זיגמונד פרויד המפורסם. עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' חושף מכתב נדיר בכתב ידו של הרבי הרש"ב, בו הוא מספר על ביקורו אצל פרויד. מהמכתב עולה כי פרויד נתן לו טיפול בחשמל, שהועיל להחזרת התחושה בידו.

הרבי הריי"צ מספר בספר 'ליקוטי דיבורים', שבמהלך השיחה ביניהם, פרויד התעניין בסדר יומו ובעיסוקו של הרבי הרש"ב, וכששמע שהוא עוסק בתורת החסידות, הוא שאל למהותה של תורה זו. הרבי הרש"ב השיב לו: 'תורת החסידות מלמדת, שהמוח צריך לגרום ללב להבין מה צריך לרצות, והלב נדרש ליישם בחיים את מה שהמוח מבין'. בתגובה שאל פרויד: 'איך עושים זאת, והרי המוח והלב הם שני עולמות נפרדים וים גדול מפריד ביניהם'?. על כך ענה הרבי הרש"ב: 'זו אכן העבודה, להקים גשר בין שני חלקי עולם אלה, או לפחות לקשר ביניהם בכבלי חשמל או טלפון באופן שהאור שבמוח יגיע גם ללב'.

לקריאת המכתב המלא:

ב"ה מוצש"ק י"ח שבט תרס"ג לפ"ק ויען

באתי לפה שלו'[ם] ת"ל [= תודה לא-ל] יום ד' העבר. הייתי אצל פראפ'[סור] פרייד השייך לנערוין, ואח"כ [= ואחר כך] הזמנתי אלי את הפראפ'[סור] נאטנאגל, ושניהם הסכימו אשר מה שאני סובל מהיד הוא מהנערוין [= עצבים]. ועצתם לעשות עלעקטערי [= טיפול חשמלי] בפארמע אחרת מכפי מה שעשו לי מכבר בחארקאוו. והייתי ביום ועש"ק [= וערב שבת קודש] באנשטאלט, והתחלתי לעשות העלעקטערי. כפה"נ [= כפי הנראה] אתמהמה פה אי"ה [= אם ירצה השם] כחודש ימים, והשי"ת [= והשם יתברך] ישלח לי רפו"ש [= רפואה שלימה] בקרב בתוך כו'.

אם יהי'[ה] באפשרי יכול להיות שאסע מפה אי"ה [= אם ירצה השם] על ימים אחדים לפאריז לשאול מהפראפ'[סור] בריסא.

בני שי' אתי בפה. אם אסע לפאריז אסע לבדי, ואשוב אי"ה [= אם ירצה השם] לפה וניסע אי"ה [= אם ירצה השם] לביתינו שלו'[ם].

אתר 'לחלוחית גאולתית'

קרדיט: אתר 'לחלוחית גאולתית'

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ישראל בן ציון הגיב:

    נו זה עושה חשק לקבוע כבר טור לפסיכולוג ולא לפחד ממה יגידו חחח

כתבות נוספות של לחלוחית גאולתית חבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו