שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

כתבה נוסטלגית: עד כמה התפילה תופסת מקום בחב"ד?

התפילה היא חיי רוח של האדם, התפילה מקפת ומחזקת את כל חושיו ורגשותיו של המתפלל. מקום חשוב ועיקרי תופס בחסידות החבדי"ת 'עבודת התפילה'..

07:26 ,05/02/24
אתר 'לחלוחית גאולתית'
קרדיט: אתר 'לחלוחית גאולתית'
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

התפילה היא חיי רוח של האדם, התפילה מקפת ומחזקת את כל חושיו ורגשותיו של המתפלל, והוא ממולא כולו מהענין האלוקי שמתבונן בו ובזה הוא מוצא נוחם לנפשו. התפילה היא גם כן הניתוח של נפש המתפלל.. מקום חשוב ועיקרי תופס בחסידות החבדי"ת 'עבודת התפילה', היא התפילה בהתבוננות. בעת התפילה האדם עולה ומטפס בשליבות סולם ההשגה וההתבוננות באלוקות, ושאיפתה היא להתקרב אל הענין האלוקי שמתבונן בו ולהתעצם עמו • אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש קטע מתוך כתבה על 'ישיבת תומכי תמימים ואופיה המיוחד' של הרב שמואל זלמנוב ע"ה בגיליון 'התמים' • לכתבה המלאה

•••

מקום חשוב ועיקרי תופס בחסידות החבדי"ת 'עבודת התפילה', היא התפילה בהתבוננות. בעת התפילה האדם עולה ומטפס בשליבות סולם ההשגה וההתבוננות באלוקות, ושאיפתה היא להתקרב אל הענין האלוקי שמתבונן בו ולהתעצם עמו. 

בעת הלימוד הנה האדם מקרב את הענין אלוקי שלומד אליו, זאת אומרת אל כלי מוחו ושכלו על ידי אמצעית הביאורים וההסברים המקרבים את הענין אלוקי להיות מושג גם בשכל אנושי, והאדם בעצמו על מקומו הראשון עומד, הנה בעת התפילה הוא יוצא ממעמדו ומצבו ועומד בתנועה של הפשטה ועליה, להתקרב ולהתאחד עם הענין האלוקי שמתבונן בו.

התפילה היא חיי רוח של האדם, התפילה מקפת ומחזקת את כל חושיו ורגשותיו של המתפלל, והוא ממולא כולו מהענין האלוקי שמתבונן בו ובזה הוא מוצא נוחם לנפשו. התפילה היא גם כן הניתוח של נפש המתפלל, אז הוא רואה ומתבונן להניגוד והקונטרסט שישנו בין ידיעותיו והשקפותיו האמיתיות ובין מידותיו ופעולותיו שאינן מתאימות להדדי. ומתעורר בתנועה של חרטה ותשובה שמעתה ייטיב דרכו וישתדל להתאים פעולותיו והנהגותיו לידיעותיו והשקפותיו כפי הוראת תורת החסידות.

תורת החסידות היא ההבנה וההשגה המורה לאדם את קטנו ואי-חשיבותו העצמיות, ולעומת זה מראה את מרום פסגת מעלתו שבאפשרו להגיע ולהתרומם בעבודתו עבודת ה'. תורת החסידות מאירה ומכניסה רוח חיים בעבודת האדם בלימוד התורה וקיום המצוות, אם האדם לומד תורה יהיה הלימוד בחיות, אם הוא מקיים מצווה, לא יהיה זה בתור מצות אנשים מלומדה, רק בטוב טעם וחיות פנימי.

לא כאן הוא המקום הראוי לבאר בארוכה את יסודות החסידות החבדי"ת, כי ארוכה מארץ מידה. כוונתנו בהאמור הוא אך להראות ולהדגיש אשר לימוד תורת החב"ד מרחיבה דעתו של התלמיד, ומראה לו האופק הרחב של היהדות ותוכנו הפנימי, היא נותנת לו כוח איתן וחוק לעמוד נגד כל הזרמים השוטפים בחיים, ואדרבה כוחו איתו עמו להשפיע מתורתו ויראתו על הסביבה שבו הוא נמצא.

ספר 'התמים' חלק א' עמוד 88.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דוד הגיב:

    מהמם, נראה לי שבכל חסידות התפילה תופס מקום לפני כל דבר אחר

    1. וזאת בפשטות כי התפילה תופסת מקום לפני הכל – ביהדות.. החסידות רק מאירה ומחיה את האמת הפשוטה באור יקרות..

כתבות נוספות של לחלוחית גאולתית חבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו