יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

כשלוקחים את הנפש השנית ומתפללים ב'חדר שני' – נעשה 'פסח שני'

הרבי: 'פסח שני. ענינו שלעולם לא מאוחר מדי, תמיד יכולים לתקן. כשלוקחים את הנפש השנית ונכנסים ל'חדר שני' - נעשה בכך פסח שני, שהכל נעשה מתוקן'.

23:27 ,22/05/24
אתר 'לחלוחית גאולתית'
קרדיט: אתר 'לחלוחית גאולתית'
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מערכת אתר 'לחלוחית גאולתית' מגישה שיחה מיוחדת של הרבי הריי"צ מ'פסח שני' תש"א, בה מספר הרבי על פתגם חסידי, בנוגע לעובדה שישנם שלושה שקרויים 'שני' אצל החסידים, והם: הנפש השנית, חדר שני ופסח שני. וכאשר לוקחים את הנפש השנית ונכנסים ל'חדר שני' ('די חב"ד'ניצע') בשביל להתפלל באריכות – נעשה בכך פסח שני, שהכל נעשה מתוקן • לשיחה המלאה

•••

'אמרו חסידים: שלושה דברים קרויים 'שני': נפש השנית, חדר שני ופסח שני. א] נפש השנית – הנפש האלוקית, עליה אמר רבינו הזקן שהיא דבר הוי'. ב] חדר שני. בבתי הכנסת החסידיים נהגו לבנות חדר שני הנקרא 'די חב"ד'ניצע' [עבור אלו שרוצים לשפוך את נפשם לפני השם בתפילה באריכות]. בשביל מי הקימו חדר זה? בשביל רבנים – הרי זה לא מתאים, בשביל שוחטים – הרי אין להם זמן, אלא רק בשביל בעלי בתים חסידיים, הם ידעו שצריך 'לקפוץ' ל'חב"ד'ניצע'.

ג] פסח שני. ענינו שלעולם לא מאוחר מדי, תמיד יכולים לתקן, אפילו מי שהיה טמא ובדרך רחוקה, ואפילו 'לכם', כלומר שהיה זה ברצונו הטוב, מכל מקום יכולים לתקן. כשלוקחים את הנפש השנית ונכנסים ל'חדר שני' – נעשה בכך פסח שני, שהכל נעשה מתוקן'.

שיחת הרבי הריי"צ, 'פסח שני' תש"א.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ליאור לוי הגיב:

    אהבתי

  2. מוריה הגיב:

    חזק ביותר, לכל אחד יש הזדמנות לתקן הלוואי ונדע לנצל אותה

כתבות נוספות של לחלוחית גאולתית חבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו