שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

זעזוע: שוודיה התירה לשרוף ספר תורה במהלך הפגנה

לאחר ששבדיה אפשרה לשרוף קוראן מול מסגד התירה לשרוף היום ספר תורה בהפגנה | שר החוץ "נמנע למנוע את האירוע המביש הזה"

14:20 ,14/07/23
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר ששבדיה אפשרה לשרוף קוראן מול מסגד התירה לשרוף מחר ספר תורה בהפגנה.

שר החוץ אלי כהן אמר בתגובה ״שריפת ספר תורה היא פשע שנאה, פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי ובמסורת היהודית. אני קורא לרשויות בשבדיה למנוע את האירוע הבזוי הזה ולא לאפשר שריפה של ספר תורה.

הנחתי את שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, ואת משרד החוץ לפעול בכל דרך על מנת למנוע את האירוע המביש הזה״.

שר החוץ שוחח הבוקר עם שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, ושמע ממנו על המהלכים המתבצעים במטרה למנוע את שריפת ספר התורה המתוכננת כחלק מהפגנה מחר מול שגרירות ישראל בשבדיה.

בהנחיית שר החוץ, שוחחה היום ראשת המערך המדיני, השגרירה עליזה בן נון, עם שגריר שבדיה בישראל והבהירה לו את החומרה בה ישראל רואה את אישור המשטרה לפגיעה בקודשי היהדות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה "אני מגנה בתוקף את החלטת הרשויות בשבדיה לאפשר שריפת ספר תנ״ך מול שגרירות ישראל במדינה. מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה המבישה הזאת שפוגעת בקודש הקודשים של העם היהודי. יש לכבד את הספרים המקודשים לכל הדתות."

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני מגנה בתוקף את העובדה שבשבדיה מאפשרים שריפת ספרי קודש. כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, וליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ״ך – ספר הספרים הנצחי של העם היהודי.

השחתת קודשיהן של דתות ואמונות אינה עדות לחופש ביטוי. זו הסתה בוטה ומעשה של שנאה הפוגע ברגשות ובאמונות של בני אדם בכל העולם. משפחת העמים צריכה לגנות בחריפות ולהיאבק נגד מעשים מבזים כאלה."

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הזדעזעתי לשמוע על כך שמשטרת שוודיה אישרה שריפת ספרי תנ"ך מול שגרירות ישראל במסווה של "חופש הביטוי". פגיעה בקדשי ישראל אינה חופש הביטוי. אלא אנטישמיות.

אני קורא לחברי שר החוץ אלי כהן, להפעיל את כל כובד משקלו מול המשטר והממשל בשוודיה, שמתמודדת עם איסלאם קיצוני המאיים להשתלט על מדינתה ולמנוע את שריפת ספרי התנ"ך. במידה ולא יעתרו לבקשתו של שר החוץ יש לפעול להחזיר חזרה לישראל את השגריר."

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה אמר בתגובה ‏"גם לחופש ביטוי יש גבולות. שריפת ספר תנ"ך, ספר הספרים של העם היהודי, מול שגרירות ישראל בשבדיה, הוא אנטישמיות לשמה, שמזכירה את מאורעות 'שריפת התלמוד' שהתרחשו בהיסטוריה הלא רחוקה, אירועים שחשבנו ששייכים לנחלת העבר. אני מצפה מהרשויות בשבדיה לעשות הכל על מנת למנוע את האירוע המזעזע".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו