יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

ומודה ועוזב ירוחם: הרמטכ"ל התנצל על חילול השבת במחנה עופר

במכתב ההתנצלות כתב הרמטכ"ל "טעינו בכך שהשיחה צולמה ושודרה לאחר כניסת השבת" • המכתב המלא לפניכם

11:47 ,24/04/22
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

תשובת לשכת הרמטכ”ל ניתנה במענה לפניית ארגון תורת לחימה בעקבות חילול השבת המזעזע לפני שבועיים (בשבת הגדול-מצורע) באמצעות מסיבת עיתונאים מתוך סעודת השבת במחנה עופר.

בפניה הנרגשת נכתב לרמטכ”ל: “ימים לא פשוטים עוברים על אזרחי ישראל היהודים, ועל כוחות הביטחון – החווים התקפת רצח פראית מצד אויבינו הערבים. אנו בטוחים כי הינך עוסק במלאכת הקודש של ביטחון ישראל יומם ולילה, שבת וחול, ועל כך עם ישראל כולו מעריך אותך. דווקא משום כך, הזדעזענו עד מאד לדעת במוצאי שבת קודש כי בחרת לחלל את השבת, תוך עבירה על הוראות הפיקוד העליון המפורשות, על הנורמות בצה”ל, ותוך כפיית המעשה החמור על חיילים שומרי שבת”.

“ולצורך מה? לא לצורך מבצעי, עליו מצווה לחלל את השבת כפי שצה”ל בפיקודך עושה מדי שבוע במסירות נפש, אלא לצורך יחסי ציבור ועוד אייטם של דובר צה”ל.

הרמטכ”ל, פגעת בשבת, הערך הקדוש הלאומי של אומתנו, הדבר מחייב תיקון, בוודאי כאשר הוא מגיע מאדם מכובד כמוך”.

“אנו רוצים להאמין כי עשית את המעשה בשגגה, תוך חוסר תשומת לב ותוך כדי העשייה המבצעית האינטנסיבית מול האויב הערבי המרים ראש בכל רחבי ארצנו. אך זו בדיוק חובתך, לעסוק בעשייה זו, ולא להיגרר אחרי יחסי ציבור מיותרים תוך רמיסת השבת, הפקודות ופקודיך”.

“אנו קוראים לך: התנצל בקולך. שמש דוגמא למפקד שיודע לכבד את עצמו ואת חייליו ולהודות בטעות. על תיקון כזה אמרו חז”ל כי אפילו זדונות נהפכים לזכויות, קל וחומר שגגות” סיכמו.

לסיום כתבו “זכות שמירת השבת תצטרף לזכויות הרבות שלך ושל צה”ל כולו – בקיום מצוות עזרת ישראל מיד צריו ובהגנה על מדינתנו מדינת ישראל.”

מתורת לחימה נמסר: “אנו מקווים כי חילול שבת בוטה זה לא יחזור על עצמו. הרמטכ”ל גילה גדלות נפש בהודאה בהתנהלות החמורה. זכות שמירת השבת כהלכה, ולהבדיל כפקודה, תעמוד לחיילי ומפקדי צה”ל המוסרים נפשם למען ביטחון ישראל יומם ולילה, שבת וחול.”

 

התנצלות הרמטכ"ל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו