יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

וורט לפרשת השבוע

חוזרים שוב לאותו מקום, אבל בדרך אחרת

16:19 ,04/03/22
קרדיט: Pixaby
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

פרשיות ויקהל – פקודי חוזרות כמעט מילה במילה, על פרשיות תרומה – תצוה. מדוע דוקא בתורה שכל מילותיה ואותיותיה ספורות. הלכות רבות הנלמדות רק מסמיכות של מילים, והקשרן. ודוקא בספר מדוד זה כל כך הרבה מילים חוזרות? וכי לא פשוט יותר לכתוב "וככל אשר נצטוו כן עשו"?

הטבע האנושי רוצה להתקדם, לשפר, לנוע. אחת מהתכונות המשמעותיות ביותר, ביחס להשגי האנושות הרבים. אך לעיתים דוקא תכונה זו, גורמת לנו לנטוש מוקדם מידי את המערכה. לסגת בשלבי תכנון, או שלבי ביצוע חלקיים, ולרוץ קדימה. התורה משתמשת בלא מעט מילים "מיותרות" כדי להעביר מסר אחד: לא יתכן שיוקדשו יותר מילים לתכנון, מאשר לביצוע! שם נמצא המדד האמיתי. גם כשאתה מרגיש שאתה חוזר אחורה, אתה יכול להוציא לפועל, "לחדש", ולהפוך את החזרתיות, להתקדמות.

העולם בנוי ממעגלים שונים. מעגלי שנה, ועונות. מעגלי חודש, יממה ועוד. מדוע אנו מרימים על נס דוקא את מעגל "החודש הזה לכם ראש חודשים" מה מייחד אותו ממעגלי חיים אחרים?

במעגל החודשי קל יותר להבחין "בחידוש שבחזרתיות"  אומנם זו אותה נקודה, אך עברנו תהליך של התכווצות וגדילה, של מיעוט וריבוי, במעגל "הספירלי" אתה אומנם חוזר, אך לנקודה עמוקה יותר. כך אנו צריכים להרגיש בכל "מעגלי החיים" אני חוזר – כדי "לבנות משכן" אתה מציין את "הראש לחודשי השנה" משום "שהתחדשת".

וכדברי הנביא יחזקאל בהפטרת פרשת החודש – "ובבוא עם הארץ לפני ה' במועדים, הבא דרך שער צפון להשתחות יצא שער נגב [..] לא ישוב דרך השער אשר בא בו כי נכחו יצא" כשאתה חוזר לביתך לאחר המועד, אתה אומנם "חוזר" אך לא מאותו הפתח, אלא מפתח חדש.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

3 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מולי הגיב:

    לא הבנתי לשמה שבוע שעבר לא העלת עכשיו אני רואה שחיברת אותם. חחח יםה מאוד ישר כח

    1. לא התכוונתי לחבר, רק בגלל שלא היה לי זמן לכתוב שבוע שעבר, אז החלטתי לתת פיצוי

  2. נתנאל גבאי הגיב:

    יפה מאוד!חזק וברוך!

כתבות נוספות של אלי וייס
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו