שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

הרבי מלובביץ' מבהיר: אסור להשתמש בשם 'מדינת ישראל'

אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש מכתב מיוחד של הרבי: 'אסור וגם אין אפשריות - לוותר על השם ארץ ישראל, אפילו אם מציעים להחליפו בשם מדינת ישראל'!

08:12 ,18/02/24
אתר 'לחלוחית גאולתית'
קרדיט: אתר 'לחלוחית גאולתית'
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש מכתב מיוחד של הרבי מלך המשיח מט"ז טבת תשי"ח, בו מוסברת הבעייה בשימוש בשם 'מדינת ישראל' במקום 'ארץ ישראל', וכן החילוף והעיוות בין המושג של 'שיבת ציון' לבין 'ישוב ארץ ישראל' • 'אסור וגם אין אפשריות – לוותר על השם ארץ ישראל, אפילו אם מציעים להחליפו בשם מדינת ישראל, אסור וגם אין אפשריות לוותר על הענין דשיבת ציון אפילו אם מציעים להחליפו בענין דישוב ארץ ישראל ואפילו כשהישוב על ידי אלפי אלפים, אסור וגם אין אפשריות – לוותר על חלק מארץ ישראל איזה שיהיה, ואפילו אם יסכים על זה הרוב. והובטחנו אשר דוקא שלילת הוויתור מקרבת קץ הגלות, ותביא, סוף סוף, את הגאולה' • למכתב המלא

•••

עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש מכתב מיוחד של הרבי מלך המשיח מט"ז טבת תשי"ח, בו מוסברת הבעייה בשימוש בשם 'מדינת ישראל' במקום 'ארץ ישראל', וכן החילוף והעיוות בין המושג של 'שיבת ציון' לבין 'ישוב ארץ ישראל'.

למכתב המלא:

בשאלתו – הערתו בהשיחה עם הרב חדקוב שי':

א] ידועה השיטה בהנוגע לבעית השם: ארץ ישראל, או מדינת ישראל. – מדגיש הנני בעית השם, כי אין כאן המדובר, כי אם בהנוגע לקביעות השם – והיא: אשר אין בזה מקום לספק, לאחרי שנקבע השם מאז ומקדם על ידי אלוקי ישראל, וכנאמר בתורה בנבואת יחזקאל: במראות אלוקים הביאני אל ארץ ישראל, (מ, ב) ועוד.

וחכמינו ורבותינו זכרונם לברכה במשנתם, בגמרא ובמדרש כן קוראים לארץ קדושה זו (או בשם הארץ – ארץ המיוחדת, וכלשון הכתוב, כי תבואו אל הארץ). ומובן ופשוט אשר, ככל הענינים שנקבעו על ידי בורא עולם ומנהיגו, עניני התורה ומצוותיה גם שם זה אין ביד האדם לשנותו או להחליפו בשם מדינת ישראל, ואפילו אם יסכים עליו הרוב – כי אין זה בגדר הצבעה.

ושלילת הצבעה על ענין שבתורה, הרי זה עיקרון פרינציפיוני, ואין זה פלפול סתם אודות תיבה וביטוי. – ישנה גם נקודה בהנוגע לפועל המבליטה החילוק שבין שני השמות, והיא: מלכות הכוזרים (לאחרי שנתגיירו) מדינת ישראל הייתה, אבל לא ארץ ישראל. ומדייק הנני בכל מקום שמזכירים הדבר בשמי, שיהיה השם נקרא בו בתורה, שם מסורתי זה כשלושת אלפים שנה.

ב] המושג ישוב ארץ ישראל, והמושג שיבת ציון, מובן שנפרדים הם, ומה שישנם מערבים אותם ומחליפים אחד בחבירו, הביא וגם מביא, לכמה בלבולים, מסקנות בלתי נכונות ועוד. ישוב ארץ ישראל, הוא ענין בתורה ויש אומרים אשר נוהג הוא בזמן הבית וישראל על אדמתם, ויש אומרים שגם בזמן הגלות. שיבת ציון – הוא כפשוטו, ענין הקשור עם הגאולה מן הגלות. וכמובן חל הוא רק לאחרי החורבן, שהרי זהו ענין השיבה. כי גם מושג זה לא חדש הוא וגם לא זכינו בו מן ההפקר. והוקבע מכבר בתורה (תהלים קכו, א).

ואלו הם דברי המורה הגדול רבנו הרמב"ם בספרו משנה תורה, בהנוגע לשיבת ציון (הלכות מלכים פרק י"א): המלך משיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות דוד ליושנה לממשלה הראשונה ובונה המקדש ומקבץ נדחי ישראל כו' התורה העידה עליו שנאמר ושב ה' אלקיך את שבותך ורחמך ושב וקבצך וגו', ובסוף הפרק: יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצות כדוד אביו כפי תורה שבכתב ושבעל פה ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה כו' ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל כו'.

וידועה דייקנותו של הרמב"ם בכל מלה ומלה שבספרו משנה תורה, ובסדר הדברים בקדימה ואיחור. וכאמור הסדר על פי פסק דין התורה הוא, שבתחלה יעמוד מלך המשיח ויחזיר המלכות, ואחרי כן יבנה המקדש, ואחרי כן יקבץ נדחי ישראל. וזוהי ההבטחה שבתורה: ושב וקבצך וגו', אם יהיה נדחך בקצה השמים וגו' והביאך ה'. וכאמור בסעיף הקודם – פסק דין שבתורה אינו ענין להצבעה ולהכרעה על פי דעת הרוב.

כמה מאמרי רבותינו זכרונם לברכה ישנם בביסוס ובהרחבת האמור לעיל, אבל בחרתי בפסק דין שבספר הלכה המקובל על כל עמנו בני ישראל, ואשר כאמור מדוייק הוא בתכלית בביטויו ובסדרם. בודאי למותר להדגיש, הצד השוה אשר בהאמור לעיל, ובמה שנדבר מאז בהנוגע לעבר הירדן (ולגבולות ארץ ישראל בכלל), אשר חלק הוא מארץ ישראל, וחלק מגאולת עם ישראל.

כי אסור וגם אין אפשריות – לוותר על השם ארץ ישראל, אפילו אם מציעים להחליפו בשם מדינת ישראל, אסור וגם אין אפשריות לוותר על הענין דשיבת ציון אפילו אם מציעים להחליפו בענין דישוב ארץ ישראל ואפילו כשהישוב על ידי אלפי אלפים, אסור וגם אין אפשריות – לוותר על חלק מארץ ישראל איזה שיהיה, ואפילו אם יסכים על זה הרוב. והובטחנו אשר דוקא שלילת הוויתור – מקרבת קץ הגלות, גלות הגוף וגלות הנשמה, ותביא, סוף סוף, את הגאולה, גאולתנו ופדות נפשנו.

מכתב ה'תתקצב, ט"ז טבת תשי"ח

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. זאבי הגיב:

    חידוש, אבל נראה לי שרק בימות המשיח זה יישום על מסמכים רשמיים של ישראל

כתבות נוספות של לחלוחית גאולתית חבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו