חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם
הלימוד היומי בתורת מרן | יום שני י"ד בסיון תשפ"ב
היום נלמד הלכות ספר תורה
א. ספר תורה שנמצא בו טעות בין גברא לגברא, מוציאים ספר תורה אחר ומתחילים לקרות בספר תורה השני מהמקום שפסקו והלאה ומשלימים מנין הקוראים בספר תורה השני, ואם נמצא הטעות באמצע הקריאה לעולה, גומר קריאתו בספר הכשר ומברך לאחריה, ואינו חוזר לברך לפניה.
ב. ספר תורה שנפלו טיפות שעוה על האותיות שלו, אם נתכסתה אות אחת לגמרי שאי אפשר לראותה כשהיא תחת השעוה, הספר תורה פסול, ואין לקרות בו. אבל אם האות שתחת השעוה נראית לעין הספר תורה כשר, ומותר לקרות בו לכתחלה. ואם הסירו השעוה מערב שבת, חוזר להכשרו בבל ענין, ואין בזה פיסול משום חק תוכות.
ג. ספר תורה שנמצא בו טעות, ונפסל לקרות בו בצבור "בברכות", ואין שם ספר תורה אחר, וביום השבת קראו בספר תורה הפסול בלי ברכות, המפטיר יכול לברך על ההפטרה לפניה ולאחריה.
(חזון עובדיה שבת ב')
נערך ע"י המרכז למורשת מרן – להבין ולהשכיל
חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים
אין לי מושג בהלכות לענייני ספר תורה וזה ממש מעשיר מחכים ומלבד נהנה מהרעיון
מה שכן אני מקפיד על תפילה בבוקר יום יום במניין ובשבתות כול התפילות
לא הבנתי, למה אם הס"ת נמצא פסול אפשר לברך על ההטרה, היה הווה אמינא שלא יהיה ניתן לברך כי הקריאה לא עלתה? אבל עדיין יש חובה לקרוא את ההפטרה ללא תלות בקריאת התורה
יש תלות של קריאת ההפטרה בברכה רק אם הייתה קריאת התורה כהילכתה