חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם
הלימוד היומי בתורת מרן | יום רביעי כ"ד תשרי ה'תשפ"ג
היום נלמד הלכות כללים בדיני מוקצה
א. אין שום איסור ליהנות בשבת מן המוקצה, כגון שמותר לשבת בשבת על אבנים גדולות המונחות במקומן, שאין המוקצה אסור בנגיעה אלא בטלטול. ואפילו אם מזיזם קצת, בעת ישיבתו, מותר, משום שהוא "טלטול כלאחר יד". ומיהו המוקצה מחמת מצוה אסור גם בהנאה, וכדין קרבן החגיגה (סוכה ט.).
ב. כל דבר שהוא מוקצה, מותר לנגוע בו, נגיעה בלבד, ואינו אסור אלא בהזזתו ונדנודו.
ג. טלטול בגופו אפילו לצורך דבר האסור, מותר, הילכך קש שעל המטה, שסתמו מוקצה שעומד להסקה, מותר לנענעו בגופו, כדי שיהיה צף ורך וראוי לשכוב עליו. ואם הניח עליו מבעוד יום כר או כסת מותר לנענעו אפילו בידיו, שהרי במעשה זה הכינו מבעוד יום לשכב עליו. וכן אם חשב עליו בהדיא לשכב עליו, מותר לנענעו אפילו בידו.
(חזון עובדיה שבת ג')
נערך ע"י המרכז למורשת מרן – להבין ולהשכיל
קרדיט: המרכז למורשת מרן
חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים