יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

הלימוד היומי בתורת מרן | יום חמישי ה' בסיון ה'תשפ"ג

היום נלמד הלכות עירוב תבשילין

11:42 ,25/05/23
המרכז למורשת מרן
קרדיט: המרכז למורשת מרן
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

א. לכתחלה צרך להניח העירוב בערב יום טוב דוקא, כלומר, מליל ערב יום טוב עד שקיעת החמה של ערב יום טוב, ואם הניחו קודם ערב יום טוב, יחזור ויטלנו בערב יום טוב ויאמר שהוא סומך עליו לשם מצות עירוב לאפות ולבשל מיום טוב לשבת (ולא יברך עליו), ומיהו אם לא עשה כן, בכל זאת מותר לו לאפות ולבשל על סמך העירוב הזה.

ב. וכן אם הניח עירוב על דעת לסמוך עליו גם ליו"ט אחר, כגון ר"ה שחל ביום חמישי וששי, ומתכוין בשעת הנחת העירוב לסמוך עליו בחג הסוכות שחל ג"כ בחמישי ושישי בחו״ל, או שמניח בערב סוכות ומתכוין לסמוך עליו בשמחת תורה, לכתחלה לא יסמוך עליו ביו"ט האחר, כי יש פוסקים הסוברים שאפילו אם הניח העירוב ב או ג ימים קודם לא מהני, לכן לכתחלה צריך לעשות עירוב אחר, ביו"ט האחר, ויברך עליו, או שיטול את העירוב של יו"ט הראשון ויאמר עליו: ״בהדין עירובא יהא שרי לנא לאפויי ולבשולי״ וכו', ולא יברך עליו. ובדיעבד יכול לסמוך עליו כל זמן שהוא קיים וראוי לאכילה.
(חזון עובדיה יום טוב)

נערך ע"י המרכז למורשת מרן – להבין להשכיל

המרכז למורשת מרן

קרדיט: המרכז למורשת מרן

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של משה בן חיים
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו