יום חמישי, 27/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

הלילה בקבר יוסף: משפחות שכולות מתפללות לניצחון וחזרת החטופים

בכניסה מיוחדת לקבר יוסף לרגל "יסוד שביסוד", התפללו הלילה משפחות שכולות ופצועים לניצחון צה"ל ולשחרור החטופים • צפו

09:00 ,03/06/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במסע תפילה מרגש ומיוחד, נכנסו הלילה (יום א׳) עשרות בני משפחות שכולות ופצועים לתפילה בקבר יוסף שבשכם. הכניסה, שהתקיימה במסגרת הכניסות הקבועות של מועצת שומרון בחסות צה״ל, יועדה הפעם לציון יום "היסוד שביסוד", המזוהה על פי המסורת הקבלית עם דמותו של יוסף הצדיק.

המשתתפים, שחלקם איבדו את יקיריהם בפיגועי טרור או שנושאים בגופם ובנפשם את צלקות הפציעה, התכנסו בקבר הקדוש כדי להעתיר בתחינה לפני בורא עולם. תפילותיהם, שנישאו בדמעות ובכוונה עמוקה, כללו בקשות לרפואת הפצועים, להצלחת חיילי צה"ל הלוחמים בעזה, ולשובם הביתה בשלום של החטופים הישראלים.

יו״ר מועצת שומרון, יוסי דגן, שהשתתף אף הוא בכניסה המרגשת, נשא דברי עידוד וחיזוק למשפחות. ״כולנו כאן מחבקים אתכם״, אמר בהתרגשות, ״אתם לא לבד. מכוחכם, עם ישראל ינצח״. הוא הוסיף וביקש מהקהל להתפלל לשלום החיילים ולהחזרת השבויים, ״מתוך ניצחון גדול בעזרת ה׳״.

סגנו של דגן, דוידי בן ציון, והרב יוסי פלאי, שאחותו עפרה נרצחה בפיגוע, הובילו את קריאת פרקי התהילים. משפחתו של אלחנן קליין הי״ד, שנרצח בפיגוע ירי בדרכו הביתה מפעילות מבצעית, הגיעה אף היא להתפלל. אחיו ישי ציין כי ״האחיזה היהודית הייתה חשובה מאוד לאלחנן, והאחיזה בקבר יוסף בטח הייתה חלק מזה״.

בין המשתתפים היה גם יונתן פינטו מהיישוב צופים, שנפצע ואיבד את מאור עיניו בקרב בקיבוץ ניר עוז. אביו סיפר כי הם מתפללים ״לניסי ניסים בשביל יונתן, שבזכות יוסף יחזור לו מאור העיניים״. אחיו של הלוחם אהרון שטרנליב מחוות גלעד, שנפגע קשה מירי צלף, התפללו אף הם להחלמתו.

משפחות נוספות שאיבדו את יקיריהן בפיגועי ירי ודקירה, כמו משפחות פליקס, חי וליברמן, השתתפו במסע התפילה ושיתפו בסיפורי האובדן והכאב. אלישבע חי סיפרה כי זו הכניסה הראשונה שלה לקבר יוסף מאז פרוץ המלחמה, והיא מתפללת לשלום בנה הלוחם בעזה.

ראש המועצה דגן הודה לחיילי חטיבת שומרון ולמח״ט אל״מ שמעון סיסו, וכן למתנדבי מנהלת קבר יוסף במועצה האזורית שומרון, על הסיוע בארגון הכניסה המיוחדת. הוא הדגיש את חשיבותה הרבה של האחיזה במקומות הקדושים, בפרט בעת מלחמה.

מסע התפילה חשף פן מרגש ומלא תקווה במציאות הישראלית הכואבת. הוא סימל את האחדות, החוסן והאמונה של עם ישראל, גם ואולי בעיקר בשעותיו הקשות. כפי שסיכם זאת ראש המועצה דגן: ״בכוחן של המשפחות השכולות והפצועים הגיבורים, עם ישראל ינצח״.

קרדיט: צביקי גולדברג

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו