יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

אבל כבד בעולם החסידות: האדמו"ר מקאסוב הלך לעולמו

האדמו"ר מקאסוב, הרב שרגא פייבוש הגר, נפטר בגיל 66 לאחר מחלה קשה. אלפים ליוו אותו למנוחות. העולם החסידי מתאבל על אובדנו.

08:49 ,30/06/24
בחצרות הקודש
קרדיט: בחצרות הקודש
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אבל כבד פקד את עולם החסידות עם הסתלקותו של האדמו"ר מקאסוב, הגאון הצדיק רבי שרגא פייבוש הגר זצוק"ל, שהלך לעולמו בשבת קודש לאחר מאבק במחלה קשה. האדמו"ר, שהיה מגדולי האדמו"רים בארצות הברית, נפטר בגיל 66, מותיר אחריו מורשת עשירה של תורה, חסידות והנהגה רוחנית.

הידיעה על פטירתו של האדמו"ר התקבלה בצער עמוק בקרב אלפי חסידיו ומעריציו ברחבי העולם. מסע הלוויה יצא ביום ראשון בבוקר מבית מדרשו בבורו פארק, ברוקלין, בדרכו למונסי, שם נטמן האדמו"ר. אלפי אנשים השתתפו בהלוויה, מלווים את האדמו"ר בדרכו האחרונה ומבכים את אובדנו של מנהיג רוחני דגול.

האדמו"ר נולד ביום כ"ו טבת תשי"ח בברוקלין, לאביו הרה"צ רבי אברהם יהושע השל הגר זצ"ל, האדמו"ר מקאסוב-זאלישטשיק. מצעירותו ניכר כישרונו הלמדני והרוחני, כאשר בגיל המצוות החל ללמוד בישיבת 'באר שמואל' בבורו פארק. בהמשך, מתוך רצון להתעלות בתורה, עבר ללמוד בישיבת סלבודקה בבני ברק, שם התבלט כאחד מהתלמידים המצטיינים.

במהלך שהותו בארץ ישראל, זכה האדמו"ר לקרבה מיוחדת מהאדמו"ר ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל. לאחר מכן, המשיך את לימודיו בישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד, ניו ג'רזי, שם הפליא את רבותיו בשקידתו ובהתמדתו בתורה.

בהגיעו לפרקו, נשא האדמו"ר את רעייתו, הרבנית הצדקנית שרה רעכל שתחי', בתו של הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ"ל, בעל ה'מחשבת הלוי' ובנו של מרן פוסק הדור בעל ה'שבט הלוי' זצ"ל. לאחר נישואיו, זכה לקרבה מיוחדת מחותנו זקנו, שהדריכו בנבכי דרכי ההוראה.

האדמו"ר התפרסם כאחד מגדולי מורי ההוראה בארצות הברית, וכיהן כמו"ץ בקהילת ויז'ניץ בבורו פארק. בשנת תש"ס, לאחר פטירת אביו, עלה על כס האדמורו"ת והחל להנהיג את חסידות קאסוב.

כאדמו"ר, נודע הרב הגר כאיש חינוך מסור ורב פעלים. רבים פנו אליו לקבלת עצות בענייני חינוך, והוא נודע בשיחותיו המעוררות והמחכימות. תפילותיו היו לשם דבר, כאשר עבר לפני התיבה בהתלהבות ובדבקות, מעורר את הקהל כולו.

האדמו"ר היה ממפיצי תורת החסידות הגדולים ביבשת אמריקה, מעורר ומלהיב המונים לתורה ועבודת הבורא. הוא הנהיג את קהילתו בבורו פארק ברמה, כאשר התפילות נערכו בכוונה ובהתעוררות עצומה. עשרות אברכים היו מודרכים על ידו בתורה ועבודת ה'.

דרשותיו, המלאות בדברי חיזוק והתעוררות עמוקים, משכו קהל רב, במיוחד בלילות שבת ובסעודה שלישית. יהודים רבים היו מגיעים לבית מדרשו, צמאים לדבר ה'. שיעורי התורה שלו היו מהדהדים בהיכלי תורה והוראה.

האדמו"ר היה קשור עמוקות לארץ ישראל ולירושלים, והיה מגיע אליה באופן תדיר. בסיום ביקוריו בארץ, נהג להגיע ל'משכן שילה' באתר שילה הקדומה, שם ערך מעמד תפילה מרגש לישועת הפרט והכלל, במיוחד עבור חשוכי ילדים.

האדמו"ר זכה להותיר אחריו דור ישרים מבורך. בניו, הרה"צ רבי מנחם מנדל דוד הגר, חתן האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, והרה"צ רבי ברוך הגר, רב חסידי קאסוב בלייקווד, ממשיכים את דרכו.

פטירתו של האדמו"ר מקאסוב מותירה חלל גדול בעולם החסידות והתורה. אלפי חסידיו ומעריציו מתאבלים על אובדנו של מנהיג רוחני שהשפיע על חייהם של רבים, הן בארצות הברית והן בישראל. מורשתו הרוחנית, הכוללת את דרשותיו, שיעוריו ודרך הנהגתו, תמשיך ללוות את חסידיו ואת כלל עם ישראל לדורות הבאים.

העולם החסידי כולו מתאחד באבל על הסתלקותו של האדמו"ר, ורבים מביעים את תנחומיהם למשפחה ולקהילת קאסוב. תפילות ומעמדי זיכרון נערכים ברחבי העולם לעילוי נשמתו של האדמו"ר, כאשר רבים מבקשים להמשיך את דרכו ולשמר את מורשתו.

הסתלקותו של האדמו"ר מקאסוב מסמנת סוף עידן בעולם החסידות האמריקאי, אך גם מהווה תזכורת לחשיבות המשך מסורת החסידות והתורה בדור הבא. רבים מקווים כי רוחו של האדמו"ר תמשיך להשפיע ולהנחות את הקהילה החסידית ואת כלל עם ישראל גם בעתיד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו