יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » טכנולוגיה

מערך הסייבר הלאומי הצטרף לקרן הסייבר העולמית

הקרן, בסך 2 מיליון דולר, נועדה לתמוך במדינות אמריקה הלטינית והקאריביים בתחומי הגנת סייבר • ההצטרפות לקרנות תחזק גם את שיתופי הפעולה של ישראל

13:46 ,24/01/22
קרדיט: דובר צהל. ארכיון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד האוצר ומערך הסייבר הלאומי הקימו קרן סייבר ייחודית בשיתוף הבנק הבין-אמריקני לפיתוח (IADB). הקרן, בסך 2 מיליון דולר, נועדה לתמוך במדינות אמריקה הלטינית והקאריביים בתחומי הגנת סייבר. בנוסף, ישראל הצטרפה כחברה בקרן הסייבר החדשה של הבנק העולמי. במסגרת זו, משתתפת ישראל בקידום אסטרטגיות ופרויקטים להגנת סייבר יחד עם קרן גייטס העולמית ומדינות תורמות נוספות כמו ארה"ב, יפן, גרמניה, הולנד, ואסטוניה. שתי הקרנות מממנות פעילות הכשרה, ייעוץ ופיתוח כלים עבור מדינות מתפתחות העושות את צעדיהן הראשונים בהגנת סייבר.
שיתופי פעולה מסוג זה עם כלכלות מתפתחות מהווים הזדמנות כלכלית עצומה שיסייעו לחברות ישראליות בכניסה לשווקים חדשים.
ההצטרפות לקרנות תחזק גם את שיתופי הפעולה של ישראל בתחום ההגנה ותייצר חילופי מידע הדדיים עם גורמי מקצוע בתפקידים משמעותיים במדינות בעולם המתפתח. הקרנות יקדמו את תעשיית הסייבר הישראלית ויקנו לישראל מוניטין, נגישות לשווקים חדשים ויתרון לטווח הארוך. מנתונים שנאספו, ההשקעות הקודמות של מדינת ישראל בקרן של הבנק הבין אמריקני לפיתוח הניבו לתעשייה הישראלית עשרות מיליוני דולר. בנוסף, פעילות הסיוע של ישראל בתחום זה מחזקת את מעמדה של ישראל כמובילת סדר יום עולמי בתחום הסייבר.

לדברי הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג "הצטרפותה של ישראל לקרן הסייבר היא חלק ממהלך אסטרטגי של קידום שיתוף הפעולה עם הבנקים לפיתוח וסיוע בקידום הפיתוח של מדינות מתפתחות. יוזמה זו משתלבת בפעילותו של משרד האוצר בזירה הבינלאומית לצורך חיזוק הקשרים הכלכליים ושיתופי הפעולה עם מדינות מתפתחות. המהלך יאפשר את בניית היסודות לקליטת טכנולוגיות סייבר מתקדמות ויפתח הזדמנויות חדשות בפני התעשייה הישראלית".

לדברי ראש מרכז התעצמות במערך הסייבר הלאומי, רועי ירום "קידמה אנושית במאה ה-21 היא קידמה דיגיטלית ומרחב סייבר מוגן הוא התנאי למימושה. ההסכמים מחזקים את השותפות של ישראל עם קהילת הפיתוח העולמית ומקבעים את מעמדה כשחקן מוביל בסיוע לעולם המתפתח ביצירת מרחב סייבר מוגן ומאפשר. הפעילות המשותפת תייצר גשרים כלכליים ומדיניים מבוססי הגנת סייבר בין האקו-סיסטם הישראלי לשווקים מתפתחים חדשים לתועלת כל הצדדים".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו