יום ראשון, 06/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

תרחיש מלחיץ למלחמה בצפון: "אתם לבד, אל תצפו לסיוע"

ראשי רשויות בצפון עודכנו בתרחיש קיצון למלחמה: הפסקות חשמל ומים ממושכות, שיבושי תקשורת ושהייה במקלטים עד 72 שעות. "אתם לבד".

09:59 ,07/07/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק / הפסקות חשמל אילוסטרציה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בכנס שנערך עבור ראשי מועצות בצפון הארץ, הוצג תרחיש מלחיץ לקראת אפשרות של הסלמה באזור. המשתתפים דיווחו על תחזית קודרת שהוצגה בפניהם, כאשר נאמר להם: "אתם לבד, אף אחד לא יבוא לעזור לכם".

יוסי נבעה, ראש עיריית טבריה, סיפר לעיתון "ישראל היום": "דיברו אלינו באופן ישיר. בשלב הראשון אמרו לנו, אתם לבד. אל תצפו לסיוע. אף אחד לא יבוא לעזור לכם". הוא הוסיף: "אנחנו צריכים לשנות פאזה. אם מדברים על שהייה במקלט של 24 עד 72 שעות, לא שמעתי על זה עד עכשיו. אמרו לנו אין אינטרנט, אין חשמל, אין התראות."

התרחיש שהוצג כולל התקפות בלתי פוסקות על העורף הישראלי, שעלולות לפגוע קשות באספקת האנרגיה והתשתיות. ההערכות מדברות על הפסקות חשמל נרחבות ושיבושים באספקת החשמל למשך עד 72 שעות, וכן שיבושים באספקת אינטרנט ושירותים טלפוניים למשך 24 שעות עד יומיים.

המשמעות היא שהתושבים לא יקבלו התרעות על ירי טילים בדרך הרגילה. מערכות הכריזה ביישובים לא יפעלו, והאזעקות יישמעו באמצעות רכבי כריזה וצופרים ישנים שיופעלו ידנית.

נבעה הסביר: "אנחנו מכינים רכבים עם כריזה. הראו לנו את כל התרחישים, אבל אנחנו מקווים שלא נגיע לשם. אנחנו נשדרג את מערך המתנדבים שלנו. יש אצלנו גם 7000 מפונים שנצטרך לדאוג להם. אנחנו נערכים גם לחלוקת מזון. נעשה התאמות לכל התרחישים שהציגו לנו".

אייל שמואלי, ראש מועצת כפר ורדים, הוסיף: "אנחנו אי בודד, מתכוננים לשבוע להיות לבד".

בנוסף להפסקות החשמל, נערכים גם לשיבוש באספקת המים. הרשויות נדרשו להיערך לאספקת מים לתושבים למשך עד שבוע ימים. ישנה דרישה מאזרחים עד אזור מרכז הארץ לשהות במרחבים מוגנים עד 72 שעות ברציפות, כולל שהייה בחניונים תת-קרקעיים ומקומות הגנה שמופו במסגרת תכנית "עיר מקלט" של מרכז השלטון המקומי.

התרחיש כולל גם הערכות לשיבושים באספקת המזון, עומס על בתי החולים, ותנועה של אזרחים שיתפנו עצמאית מהצפון לאזור הדרום והמרכז.

תרחיש העלטה שהציג שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה לניהול מערכת החשמל, עורר סערה ציבורית וגרר גל הכחשות ואף דרישה לפטר אותו מתפקידו. אולם, מתברר כי זהו רק קצה הקרחון של התרחיש הכולל שהוצג לראשי הרשויות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל מתכונן למגוון תרחישים ופועל כל העת לחיזוק המוכנות בגזרות, תוך התמקדות בגזרה הצפונית כתרחיש עתידי אפשרי. כחלק מכך, פיקוד העורף מקיים שיח מתמיד ורציף עם הרשויות ופועל בתיאום מלא עימן בשגרה ובחירום. נדגיש, כי צה״ל בכלל ופיקוד העורף בפרט ימשיכו לסייע לרשויות המקומיות בכל תרחיש. לא נפרט על תוכניות אופרטיביות."

ההיערכות לתרחיש קיצון זה מדגישה את החשיבות של מוכנות אזרחית ושיתוף פעולה בין הרשויות המקומיות, פיקוד העורף וגורמי החירום השונים. עם זאת, היא גם מעוררת שאלות לגבי יכולת העמידה של העורף הישראלי בפני איום כה משמעותי ומתמשך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו