יום שלישי, 22/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

תקיפה תקדימית של אתרי כספי חיזבאללה בביירות ובעומק לבנון

צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות אתרים בהם אוחסנו כספים ששימשו את חיזבאללה לפעילות טרור נגד ישראל. התקיפות, שנערכו בביירות, בעומק ובדרום לבנון

09:11 ,21/10/24
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך הלילה ), צה"ל תקף עשרות מפקדות ואתרים בלבנון בהם אוחסנו כספים ששימשו את הזרוע הצבאית של חיזבאללה לצורך ביצוע פעולות טרור נגד ישראל. התקיפות בוצעו בביירות, בעומק ובדרום לבנון, תוך הכוונה מודיעינית של אגף המודיעין בצה"ל.

התקיפות התמקדו בנכסים כלכליים של ארגון הטרור, הכוללים אתרי אגודת "קרצ' אלחסן" המשמשת את חיזבאללה למימון פעילויות טרור. בין היתר, הכספים אוחסנו בסניפי האגודה, בהם נצברו מאות מיליוני דולרים המיועדים ישירות לארגון הטרור. כספים אלה שימשו לרכישת אמצעי לחימה ולתשלום משכורות לפעילי הזרוע הצבאית של חיזבאללה.

בטרם התקיפות נקט צה"ל צעדים נרחבים על מנת לצמצם את הפגיעה באזרחים. ההתרעות נשלחו לתושבי האזור באמצעות פלטפורמות שונות, במטרה להבטיח את ביטחונם של האזרחים ולהתרחק מאתרים המשמשים את ארגון חיזבאללה לפעולות טרור.

גורם בכיר בצה"ל הסביר כי תקיפות אלה הן חלק מהמאמץ המתמשך של ישראל לפגוע בתשתיות הטרור של חיזבאללה, ולשבש את היכולת הצבאית של הארגון. התקיפות מקשות על חיזבאללה לשקם את תשתיותיו הכלכליות, מה שמחליש את הארגון בצורה משמעותית.

לאחר התקיפות, שר החוץ ישראל כץ פרסם הודעה רשמית בה הוא התייחס למבצע הנרחב בביירות ובלבנון: "ביירות בלהבות. מתקפה ישראלית נרחבת אתמול על התשתיות הפיננסיות של ארגון הטרור חיזבאללה בביירות וברחבי לבנון. להבות ענק נראו מעל שמי ביירות כאשר למעלה מ-15 בניינים הופצצו לאחר מתן התרעת פינוי לתושבים."

כץ הוסיף: "חיזבאללה שילם וישלם מחיר כבד על הפגיעה בתושבי הצפון והירי לעבר ישראל. נמשיך להכות בזרוע התמנון האיראנית – עד לקריסתה."

התקיפות מהוות נדבך נוסף במאבק של ישראל נגד חיזבאללה, המתמקד לא רק בפגיעה צבאית אלא גם בממד הכלכלי. השמדת נכסים כלכליים כגון אלו שנפגעו בתקיפות האחרונות מחלישה את יכולת הארגון להמשיך לממן את פעילויותיו הצבאיות והפוליטיות.

בצה"ל ציינו כי גל התקיפות ימשיך ככל שיידרש, במטרה להבטיח את ביטחונם של תושבי ישראל ולמוטט את תשתיות הטרור של חיזבאללה בלבנון.

קרדיט: דובר צהל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו