שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

תיעוד ראשון: כך נלכדו המחבלים שתכננו לפגוע בבן גביר

המשטרה חשפה תיעודים ממצלמות גוף של מעצר 3 חשודים מרהט, חלק מחוליית הטרור שתכננה פיגועים כנגד בן גביר, שדה התעופה ויעדים נוספים.

21:29 ,11/04/24
משטרת ישראל
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המשטרה חשפה היום תיעודים דרמטיים ממעצרם של 3 חשודים ערבים ישראלים מרהט, שהיוו חלק מתשתית טרור שתכננה לבצע סדרת פיגועים קשים במטרות אסטרטגיות בישראל. התיעודים הגיעו ממצלמות הגוף והקסדה של לוחמי יחידת יואב במשטרת מחוז הדרומי שביצעו את המעצרים.

בתחילת השבוע האחרון דווח כי בחודשים האחרונים נעצרו 11 חשודים, ביניהם 7 אזרחים ישראלים תושבי רהט, לוד ועירון, שהיוו חלק מתשתית טרור גדולה שתכננה לבצע פיגועים קשים וחמורים. על פי החקירה, החוליה תכננה לחטוף חיילי צה"ל, לתקוף בסיסים צבאיים, ואף לפגוע בשדה התעופה בן גוריון ובקריית הממשלה בירושלים.

מבין הפיגועים החמורים שתוכננו על ידי התשתית, בלטה התכנית לרצוח את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, באמצעות טיל נגד-טנקים בקרית ארבע. בנוסף, דווח כי חלק מהחשודים השיגו כבר נשק כדי לבצע את הפיגועים הקשים.

התיעודים שפורסמו כיום על ידי המשטרה מציגים את לוחמי היחידה המיוחדת יואב במהלך מעצרם של 3 מבין החשודים העיקריים בפרשה חמזה עית, וייסאם סוויטי וסועד אבו לבן, כולם תושבי העיר רהט שבנגב.

בקטע הראשון רואים את המשטרה מקבלת איתור מהשב"כ ועוצרת את סוויטי סמוך למחלף להבים. בהמשך, הלוחמים פושטים על ביתו של עית בעיר רהט ומבצעים את מעצרו. לבסוף, לוחמי המשטרה מגיעים למגרש כדורגל בלהבים לפי מידע ממוקד מהשב"כ, שם הם עוצרים את אבו לבן.

תיעודי המעצרים החשובים מציגים כיצד משטרת ישראל וכוחות הביטחון חשפו ופעלו נגד תשתית טרור גדולה ומסוכנת שהתכוונה לבצע פיגועים קשים וחמורים. הם מדגישים את יכולות האיתור, החקירה והפעולה המבצעית של הכוחות הישראליים במאבק נגד הטרור.

מפקד מחוז הדרומי במשטרה, ניצב משנה יעקב שלזינגר, אמר בתגובה: "אנו רואים חשיבות עליונה בחשיפת דרכי הפעולה והשיטות שבהן אנו פועלים, על מנת לאותת לאוכלוסייה כי המשטרה תמשיך לפעול תוך נחישות לאיתור חולייות טרור ולמניעת פיגועים".

עם זאת, ישנן עדיין שאלות רבות לגבי הפרטים המלאים בפרשה חמורה זו, כמו גם לגבי זהות יתר החשודים ודרכי פעולתם המתוכננות. ברור כי חקירת המשטרה והשב"כ תימשך לעומקה. במקביל, המעצרים רבי ההיקף והחשיפה הגוברת ממחישים את האיום הביטחוני הכבד שמקורו בחוליות טרור מקרב האזרחים הערבים הישראלים.

קרדיט: משטרת ישראל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו