יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

תיעוד חריג: מחבלים ניצלו נוכחות של רכבי או"ם לפעילות חבלנית

צה"ל חשף תיעוד חריג המראה מחבלים מבצעים ירי ממתחם לוגיסטי של סוכנות האו"ם לפליטים (אונר"א) במזרח רפיח, תוך ניצול נוכחות של רכבי או"ם.

08:42 ,15/05/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

צה"ל חשף היום (רביעי) תיעוד חריג מאירועים שהתרחשו בסוף השבוע במזרח רצועת עזה, בעת פעילות כוחות חטיבת גבעתי באזור. בתיעוד נראים מספר מחבלים מבצעים ירי ממתחם הלוגיסטי המרכזי של סוכנות האו"ם לפליטים (אונר"א) במזרח רפיח.

הדובר הצבאי ציין כי בתיעוד ניתן לראות את המחבלים "בסמוך לרכבי או"ם ובאזור המתחם המחסנים הלוגיסטיים של הארגון, המהווים ציר מרכזי לחלוקת הסיוע מטעמו ברצועה". המחבלים לכאורה ניצלו את נוכחות רכבי האו"ם כדי לפעול מהמתחם.

בעקבות האירוע החריג, נציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) העבירו את ממצאי החקירה הראשונית לבכירים בקהילה הבינלאומית. בנוסף, הזהירו הנציגים את הגורמים הבינלאומיים מפני "חומרת הסכנה שיש בנוכחות המחבלים" במתחמי אונר"א, וקראו לאו"ם לבצע "בירור דחוף של הנושא".

מצה"ל הבהירו כי למרות התקרית, "צה"ל ימשיך לפעול לפי הדין הבינלאומי לטובת חלוקת הסיוע לתושבי הרצועה". זאת, במטרה להמשיך ולאפשר את הפעילות ההומניטארית של ארגון האו"ם ברצועת עזה.

בישראל מגנים את ניצול מתקני האו"ם על ידי מחבלים, וקוראים לגורמים הבינלאומיים להגיב בחומרה למקרה החריג. דובר צה"ל אמר כי "ניצול זדוני זה של מתחמי אונר"א על ידי המחבלים מסכן את חיי האזרחים ופוגע בחלוקת הסיוע ההומניטרי. אונר"א חייבים לטפל בכך ללא פשרות".

דובר צהל

קרדיט: דובר צהל

דובר צהל

קרדיט: דובר צהל

דובר צהל

קרדיט: דובר צהל

דובר צהל

קרדיט: דובר צהל

דובר צהל

קרדיט: דובר צהל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו