יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

תא"ל חירם קיבל נזיפה מהרמטכ"ל על פקודת פיצוץ לא חוקית בעזה

הרמטכ"ל הלוי הנחה לרשום הערה פיקודית לתא"ל ברק חירם בעקבות פקודה שנתן ללוחמיו לפוצץ אוניברסיטה בעזה במהלך לחימה מבלי לקבל אישור ממפקד הפיקוד

10:46 ,11/03/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל / תא"ל ברק חירם
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הרמטכ"ל הרצי הלוי הנחה לרשום הערה פיקודית לחובתו של תא"ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, בעקבות אירוע שקרה במהלך הלחימה ברצועת עזה לפני כחודשיים.

בתקופת הלחימה, תא"ל חירם אישר ללוחמיו לפוצץ את מתחם אוניברסיטת אל-אסראא בדרום עזה, מבלי לקבל את האישור הנדרש לכך ממפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן. ההסבר שנתן חירם הוא שהלוחמים חשו סכנה באירוע, מאחר שהיה מידע מודיעיני על מערכת מנהרות של חמאס מתחת לאוניברסיטה שהוותה איום.

תא"ל חירם אישר את הקרסת האוניברסיטה בעצמו, מבלי להעלות זאת לאישורו של מפקד הפיקוד, כפי שנדרש במצב כזה ונוהל הצבא קובע.

לאחר תחקיר פיקודי שהוצג בפני הרמטכ"ל, הוא הנחה ומפקד פיקוד הדרום רשם הערה פיקודית חריגה לחובתו של תא"ל חירם על הפרת הנהלים.

מצה"ל נמסר בתגובה: "הקרסת המבנה ותהליך אישור הפיצוץ תוחקרו באופן יסודי על ידי מפקד פיקוד הדרום והוצגו לרמטכ"ל. מהתחקיר עלה שחמאס אכן השתמש במבנה ובסביבתו לפעילות צבאית, אך תהליך הקרסת המבנה נעשה ללא האישורים הנדרשים."

צה"ל הוסיף כי בהמשך למסקנות התחקיר, מפקד הפיקוד העיר למפקד האוגדה והאירוע הופנה לבדיקה של מנגנון התחקור המטכ"לי – גוף עצמאי לבדיקת אירועים חריגים במלחמה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו