יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » טכנולוגיה

שר התקשורת קרעי ביטל את תקנות הנדל על הקווים הכשרים

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ביטל את תקנות הנדל שהגבילו את השימוש בקווים כשרים, מתוך כוונה להשיב לציבור החרדי את חופש הבחירה.

20:41 ,16/09/24
דוברות השר
קרדיט: דוברות השר
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, הודיע על ביטול תקנות הנדל שהגבילו את השימוש בקווים כשרים, תוך דגש על חופש הבחירה של הציבור החרדי. התקנות, שנחקקו בזמן כהונתו של השר לשעבר יועז הנדל, נועדו לצמצם את ניידות המספרים בתוך הקווים הכשרים והגבירו את הרגולציה על ספקי תקשורת למניעת בידול חברתי באמצעות הקומה הכשרה.

הקומה הכשרה, המספקת שירותי תקשורת מותאמים לציבור החרדי, מהווה חלק משמעותי מהחיים הדתיים בקהילות החרדיות בישראל. קווים אלו מוגבלים בטכנולוגיה כדי למנוע חשיפה לתכנים לא רצויים ולאפשר שמירה על ערכי הדת. בתקופת כהונתו של יועז הנדל כשר התקשורת, הוחלט לצמצם את אפשרויות השימוש בקווים אלו כדי להקל על ניידות בין ספקי תקשורת וכדי למנוע "מונופול חברתי" המגביל את קהילות החרדים לנגישות לתקשורת חופשית.

תקנות אלו עוררו התנגדות חריפה בקרב הציבור החרדי והובילו לביקורת על מה שנתפס כפגיעה בזכויותיהם להשתמש בתקשורת מותאמת לאורח חייהם. המאבק נמשך זמן רב ובו תמכו רבנים ומנהיגי הקהילות שראו בצמצום הקווים הכשרים כמתקפה על חופש הדת וחופש הבחירה.

בתגובה למחלוקת הזו, החליט שר התקשורת החדש, ד"ר שלמה קרעי, לבטל את התקנות באופן סופי, ובכך להשיב את הקומה הכשרה למעמדה הקודם. לדברי קרעי: "התקנות שנחקקו בממשלה הקודמת פגעו בחופש הפרט של הציבור החרדי ונועדו לכפות את חופש הבחירה בצורה לא מכבדת. הציבור החרדי זכאי לשירותי תקשורת המותאמים לערכיו, וללא כפייה של ניידות בין שירותים או הגבלות מיותרות."

הביטול של התקנות מצביע על שינוי מגמה בתוך הממשל הישראלי כלפי ההתייחסות לצרכים הדתיים והתרבותיים של המגזרים השונים בחברה. קרעי הסביר כי המהלך נעשה כדי "לעקור מן השורש את ההתערבות הגסה והפגיעה בחופש הפרט של הממשלה הקודמת בציבור החרדי."

ביטול התקנות התקבל בהקלה על ידי הציבור החרדי, אשר חש כי ההגבלות שהוטלו עליו לא היו מוצדקות והגבירו את תחושת הניתוק מהשלטון המרכזי. פעילים חרדים רבים בירכו על הצעד והגדירו אותו כ"השבת הזכויות הדתיות" לציבור.

עם ביטול התקנות, הצפי הוא שהשירותים הכשרים יחזרו לפעילותם המלאה תוך מתן דגש לחופש הבחירה של הצרכנים. קרעי התחייב כי לא תהיה הגבלה על בחירת התקשורת בקהילה החרדית, ושהם יוכלו לבחור בקווים כשרים ככל שיידרשו לכך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו