יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

שריפה בחולון: סוללת ליתיום התפוצצה והעלתה את הדירה באש

שריפה פרצה בדירה בחולון בעקבות פיצוץ של סוללת ליתיום. לוחמי האש כיבו את השריפה, ודיירי הדירה הצליחו לכבות את הסוללה וניתקו את מקורות האנרגיה

09:51 ,30/05/24
כבאות והצלה
קרדיט: כבאות והצלה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

היום, סמוך לשעה 5:00 בבוקר, התקבלו מספר קריאות במוקד 102 של מחוז דן של כבאות והצלה לישראל, אודות פיצוץ של סוללת ליתיום יון בדירת מגורים ברחוב משעול היסמין בחולון. האירוע התרחש כאשר הסוללה הייתה בטעינה במהלך הלילה, ולפתע נשמע פיצוץ שהוביל לדליקה של הסוללה ולשריפה בדירה.

למקום האירוע יצאו שלושה צוותי כיבוי ומנוף, בפיקוד מפקד המשמרת רב רשף אושרי בסון. בדרכם למקום, ניתנו הנחיות מדויקות ממפקד המשמרת באמצעות המשל"ט (מרכז שליטה טכנולוגי) לדיירי הבית כיצד להתנהג באירוע חירום מסוג זה.

בהגיעם למקום, לוחמי האש החלו מיד לבצע סריקות בדירה שבקומה השביעית בבניין בן שמונה קומות, וחתרו לכיבוי הבעירה. חשוב לציין כי דיירי הבית פעלו במהירות וביעילות, כיבו את הסוללה באמצעות טבילה במים וניתקו את מקורות האנרגיה בדירה, כולל גז וחשמל. פעולות אלו תרמו רבות לצמצום הנזק ולמניעת התפשטות השריפה.

לאחר כיבוי השריפה, לוחמי האש ביצעו איוורור עשן מהדירה כדי להבטיח את בטיחות הדיירים והבניין כולו. ממידע שנמסר על ידי דיירי הבית עולה כי הסוללה הייתה בטעינה במהלך הלילה, ולפתע נשמע פיצוץ שהוביל לדליקה.

במהלך האירוע, פונו מהדירה שני ילדים במצב קל לבית החולים וולפסון על ידי צוותי מד"א. הילדים נבדקו וטופלו בבית החולים ושוחררו לאחר מכן לביתם.

כבאות והצלה לישראל, באמצעות ענף ההסברה, מבקשים להזכיר לציבור הרחב את החשיבות של טיפול נכון בסוללות ליתיום יון. בעקבות המקרה, הם ממליצים שוב להקפיד על הנחיות בטיחות בסיסיות בשימוש בסוללות אלה:
– בסיום הטעינה יש לנתק את הסוללה מיד מהחשמל.
– אין להטעין סוללות ללא השגחה.
– יש להשתמש במטענים מקוריים ואיכותיים.
– יש להימנע מטעינת סוללות בסביבה דליקה או במקומות סגורים ללא איוורור.

אירועים כמו זה שהתרחש בחולון מדגישים את החשיבות של מודעות ציבורית וביצוע פעולות מונעות כדי למנוע אסונות דומים בעתיד. סוללות ליתיום יון, למרות יעילותן הרבה והנפוצות הגוברת שלהן, יכולות להיות מסוכנות אם אינן מטופלות כראוי. הכבאות וההצלה לישראל ממשיכים לפעול להעלאת המודעות והסברה על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי המדינה.

האירוע הסתיים ללא נפגעים חמורים, אך הוא מהווה תזכורת כואבת לסכנות הפוטנציאליות של שימוש לא נכון בטכנולוגיות מתקדמות. הכבאים, שפעלו במקצועיות ובמהירות, יחד עם תגובתם המהירה והנכונה של דיירי הבית, הצליחו למנוע נזק רב יותר ולהבטיח את שלומם של כל המעורבים.

כבאות והצלה

קרדיט: כבאות והצלה

כבאות והצלה

קרדיט: כבאות והצלה

כבאות והצלה

קרדיט: כבאות והצלה

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו