יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

שקד: "פותחים את שערינו אבל לא לכמות בלתי מוגבלת"

בנט חיזק את המתווה של שקד ואמר "אני מברך על עדכון והרחבת המתווה של השרה ‎איילת שקד"

20:15 ,13/03/22
קרדיט: צילומסך ערוץ הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שרת הפנים איילת שקד הודיעה הערב (ראשון) בהצהרה שמסר בנמל התעופה בן גוריון, כי החליטה לשנות את הקריטריונים במדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה בישראל.

שקד אמרה "לפני כמה ימים ראינו תמונות קשות מנתב"ג, התמונות האלה לא עברו לידי.
מיד פעלתי כדי לשנות את המציאות, וכל מי שמגיע לכאן מתקבל בסבר פנים יפות. העליה והקליטה מתבצעות בטרמינל 1, מי שמעוכב, עד סוף התהליך ישוכן במלון דן פנורמה. היו כאן הרבה שרים וח"כים שעשו את עבודתם ופיקחו על מה שקורה כאן, וכולם יצאו עם חוו"ד טובה. החובה שלנו זה לקבל את כולם בסבר פנים יפות, ואני מאמינה שכך יהיה.

בעניין המתווה, של קליטת האזרחים: מדינת ישראל היא בראש ובראשונה הבית הלאומי של העם היהודי. אני מציעה לכל האנשים שמבקרים, לכו לטרמינל 1 תראו איך כל יום מגיעים מאות עולים חדשים, רק היום הגיעו 450, אנשים שנמלטו מהקרבות, וכן גם זכאי חוק שבות נמלטו מהקרבות, ואנחנו קולטים אותם וומאזרחים אותם. אף מדינה לא מתמודדת עם סדר גודל כזה של קליטה מיידית.

ואני רוצה להגיד למרות אלה שתוקפים אותי ובאים בביקורת, אני לא שוכחת שאנחנו קודם כל הבית הלאומי של העם היהודי. ואת מירב מאמצינו נשקיע בזכאי חוק השבות שמגיעים לכאן בהמוניהם.

שרת הקליטה עושה פה עבודה נהדרת, מרכזת מאמץ ואנחנו אכן רואים יום יום מטוסים רבים שמגיעים לכאן.

יחד עם זאת, בוודאי שבתור העם יהודי שנרדף אנחנו מבינים מה זה פליטוּת, אנחנו גם פותחים את הלב והדלתות גם למי שאינו זכאי שבות. אבל זה חייב להיעשות במידה מוגבלת, אנחנו לא יכולים לפתוח את שערינו לכולם. זה לא יקרה במשמרת שלי.

אפשר לעשות משהו פופוליסטי, אבל אני בוחרת לעשות משהו נכון, גם אם זה לא פופולרי.
וכן, תהיה מכסה, אבל כדי לשמור על הסכם הויזות עם אוקראינה, אחרי ישיבה עם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה הבוקר הוחלט שקרובי משפחה יוחרגו מהמכסה, זאת אומרת: מי שיש לו פה קרוב משפחה שמגיע לארץ ואותו אזרח ישראלי חותם שהוא נמצא אצלו במשך חודש-חודשיים כדי להתאוורר הוא יוחרג מהמכסה.

אני אומרת שוב אנחנו פותחים את שערינו אבל לא לכמות בלתי מוגבלת, בסוף האתגר המרכזי של ממשלת ישראל ומדינת ישראל זה לקלוט את המוני העולים החדשים שמגיעים לכאן, וכן גם הם נמלטו מהקרבות, ואני קוראת לכם, לכו תראו את היופי שקורה בטרמינל 1 את קליטת העליה המאסיבית – זה מחמם את הלב" סיימה שקד

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר לאחר מכן

‏"הייעוד של מדינת ישראל הוא להיות בית בטוח לכל יהודי במצוקה.

לצד זאת, השעה שאנחנו נמצאים בה מחייבת אותנו להושיט יד ולהיות מקלט, גם אם זמני, לאנשים שנמלטו מהמלחמה ולהם קרובים כאן בישראל, שיכולים להיות עבורם למשענת בשעה קשה זו.

אני מברך על עדכון והרחבת המתווה של השרה ‎איילת שקד" סיים בנט

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו