שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

שערורייה: לוחם צה"ל שהותקף בידי המון ערבי והגן על חייו, נעצר

לוחם צה"ל שהגן על בני משפחתו בעת ניסיון לינץ' שעברו בשבת סמוך לרחלים, נעצר אמש (ראשון) על ידי המשטרה הצבאית • כל הפרטים

10:55 ,30/10/23
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל / אילוסטרציה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לוחם צה"ל שהגן על בני משפחתו בעת ניסיון לינץ' שעברו בשבת סמוך לרחלים, נעצר אמש (ראשון) על ידי המשטרה הצבאית. תחילה נחקר הלוחם אשר מוצב בימים אלו יחד עם יחידתו בגבול הצפון במוצאי שבת, הלוחם סיפר לחוקרים על סכנת החיים שהוא ובני משפחתו היו בה, סיפר על ההמון הערבי שתקף אותם באבנים וסלעים ושיתף פעולה מלאה בחקירה, מיד בסיום החקירה שוחרר הלוחם לביתו. אתמול (א') בשעות הצהרים זומן לחקירה נוספת, הוא מגיע אליה כשהוא משוחרר, לתדהמתו בסיומה הודיעו לו כי הוא נעצר. כעת, דורשים עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצגים את הלוחם לשחררו באופן מידי.

במכתב שנשלח לפצ"ר הצבאי, אלוף יפעת תומר ירושלמי, טוען עו"ד קידר מארגון חוננו כי מדובר בהתנהלות פסולה. במכתבו כותב עו"ד קידר כי במהלך יידוי האבנים, שהיו מסכנות חיים, נאלץ החייל, לוחם בגדוד הנחל החרדי לבצע ירי באוויר. לדבריו, כאשר גם פעולה זו לא הרתיעה את העבריינים, דרדר אמצעים באופן בו ביצע יריה נוספת לכיוון רגליו של אחד המיידים, אשר לא פגעה. כמו כן, הירי היה בעזרת כוונת אופטית והחייל זיהה את הפגיעה בקרקע ולא באף אדם אחר, ואף התנהלות הפורעים הערבים בשטח לא מותירה ספק כי בשלב זה לא נפגע אדם.

עוד מצוין במכתב לפצ"ר כי עם חילוץ המשפחה מהמקום, נעשה דיווח מיידי גם למוקד שומרון וגם למפקדו האישי של החייל. בעקבות כך נחקר החייל במשך שעות ארוכות, חזר על גרסתו ושוחרר בשעות הלילה המאוחרות. עם זאת, למחרת הוא שוב זומן לחקירה, ושוב נחקר למשך שעות ארוכות שבסופן הודיעו לו על מעצרו. "מדובר בהתנהלות פסולה ושגויה שאין לה מקום. חקירה ככל שמתבצעת ראוי לה שתבוצע שעה שהחייל משוחרר ואף מן הדין כי ישוב ללחימה לצד חבריו דובר בהתנהלות פסולה ושגויה שאין לה מקום. חקירה ככל שמתבצעת ראוי לה שתבוצע שעה שמרשי משוחרר ואף מן הדין כי ישוב ללחימה לצד חבריו", כותב עו"ד קידר במכתבו.

לדבריו, "אני סמוך ובטח כי תמונות הלוויה, והתמיכה בחמאס במהלכה, על ידי בני המשפחה מבהירים הבהר היטב מי אויב ומי עמית. כלי התקשורת מדווחים על משפחה תומכת טרור והדברים, ותמונות מדברות בעד עצמם חייבים להיבדק ולהיחקר עד תום. על צה"ל לרדוף את מיידי האבנים מסכני החיים ולא אלו שמגנים על חייהם, חיי משפחתם והאזור. אני קורה לך לשוב ולבחון מחדש ולהורות לגורם הרלבנטי להורות על שחרורו המיידי של החייל"

נזכיר כי המקרה אירע בשבת האחרונה סמוך ליישוב רחלים שבשומרון, כאשר בני משפחה שסיירו ליד המטע החקלאי שלהם סמוך לישוב, הותקפו בידי פורעים שהגיעו לקרבת הישוב בחסות מסיק הזיתים. במועצת שומרון הדגישו כי לדברי הקצינים בשטח לא מדובר במסיק שתואם. הפורעים מהכפר סאוויה הסמוך תקפו את בני המשפחה באבנים וסלעים וסיכנו את חייהם. לוח חם צה"ל המוצב בגבול הצפון אשר יצא לשבת לחופשה, ביצע ירי הגנתי וחילץ את בני המשפחה ממטר האבנים והסלעים. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הוציא הודעה חריגה לתקשורת במהלך השבת בה הוא ציין: "אני אומר בצורה ברורה, הפרטים פשוטים וברורים – משפחה שהותקפה ואני מגבה בצורה מלאה את הלוחם בחופשה שהגן על חייו וחיי משפחתו ונהג כפי שצריך"

עו"ד עדי קידר מוסר: "מעצרו של הלוחם מהווה דוגמה שלילית לכך ששינוי הדיסקט הצה"לי, המדובר כל כך בעת האחרונה, לא נעשה אצל הפרקליטות הצבאית. פלסטינאים, תומכי טרור וחמאס, מיידים אבנם ומסכנים חיים של משפחה שלמה שהולכת לטיול בשבת, בדיוק כפי שהיה בשבת לפני שלושה שבועות, וחייל עושה את המוטל עליו, מבצע ירי אזהרה שלא פוגע באיש, מציל חיים, וכעת מוצא את עצמו במעצר. מדובר בשערורייה והתנהלות פסולה ופגומה אשר צריכה להיות מטופלת בדרגים הגבוהים ביותר".

עו"ד נתי רום, שמייצג אך הוא את החייל מטעם ארגון חוננו, הוסיף: "לוחם שמוצב בחזית המלחמה בצפון הגיע לחופשה קצרה לשבת בביתו, טייל עם אביו ושני אחיו הקטנים על יד הבית כאשר הוא הותקף במטר של עשרות אבנים. זו סכנת חיים ברורה ומיידית שגרמה לכך שהוא ירה באוויר. לטענת הפלסטינים היה הרוג במקום, אך מדובר בטענה שכלל לא נבדקה. מצפייה בלוויה בעמודי הפייסבוק ניתן לראות שמשפחתו של ההרוג קוראים לעצמם חיילי מוחמד דף, והם אנשי חמאס שקוראים לטבח בעם היהודי.

"עצוב מאוד לראות לוחם שנמצא כבר שעות ארוכות בחקירות התשה על כך שהגן על חייו ועל חיי משפחתו מפני חמאסניקים שניסו להרוג אותו. הדבר הזה הוא בלתי נתפס, ולא ברור מה קורה לכוחות הביטחון", הוסיף עו"ד רום.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו