יום שלישי, 17/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

שיחה קשה בין נתניהו לאביו של אורי דנינו: 'לא עשית כלום'

האב השכול של אורי דנינו תקף את נתניהו בשיחה קשה, האשים בפילוג ובחוסר עשייה, וקרא לאחדות ישראל

21:23 ,09/09/24
המשפחה
קרדיט: המשפחה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שיחה מתוחה וכואבת התקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאלחנן דנינו, אביו של אורי דנינו הי"ד, שנחטף לעזה, נרצח על ידי שוביו וגופתו הוחזרה לישראל. בשיחה, שהוקלטה ושודרה הערב (09/09/2024) בכאן רשת ב', דנינו הביע זעם עמוק כלפי הממשלה וראשיה, תוך שהוא מאשים את נתניהו במצב שנוצר ובחוסר המעש מצד המדינה.

במהלך השיחה, נתניהו פתח בניסיון להביע צער כלפי המשפחה השכולה, ואמר להורים: "אני רוצה להגיד לכם שהתפללנו וקיווינו להביא אותו ואת האחרים, וזה לא עלה בידינו. אני מתנצל בפניכם שלא עלה בידינו. כל כך היה מגיע לו להיות איתכם, ולכם מגיע להיות איתו."

אולם דברי נתניהו לא התקבלו באהדה מצד אביו של אורי. אלחנן דנינו, כואב וכועס, הפנה את האצבע המאשימה כלפי ראש הממשלה: "תפסיקו שם למעלה להתעסק בשטויות ולחרחר ריב ומדון. לא מגיע לנו את הארץ הזאת ללא אחדות. לא מגיע."

האב הוסיף והאשים את נתניהו באופן ישיר באחריות למצב: "ציידת אותם בחרבות, במנהרות ובדולרים. לא עשית כלום." הדברים הללו נשמעו כאקורד חזק במלוא הכאב של אב שכול שאיבד את בנו באירועים קשים במיוחד, ומשפחתו הפכה לסמל לאובדן ולכאב הציבורי בעקבות אירועי הטרור המתמשכים.

אחד המסרים המרכזיים של דנינו במהלך השיחה הייתה הקריאה לאחדות בעם ישראל, תוך הדגשה על הצורך בהפסקת הפוליטיקה הפנימית והוויכוחים הסוערים שמפלגים את החברה. "לא תהיה לנו תקומה ללא הארץ הזאת," אמר האב בכאב. "תסגור בבקשה את הלשכה שלך לעשר דקות עם עצמך ביום, ותחשוב איפה הערך היהודי שאתה מביא. תתבודד אתה עם בוראך ותחשוב איפה הקדוש ברוך הוא בתמונה שלך."

דנינו הדגיש את הקשר העמוק בין המצב הנוכחי לבין הפילוג הקיים בתוך החברה הישראלית. לדעתו, האסון שהביא למות בנו היה תוצאה ישירה של הפילוג והפירוד. "זה ברור כשמש שזה מה שהיה. אל תתעסקו בפוליטיקות קטנות וזולות ובספינים, אין שום מחיר לחיי אדם."

השיחה הקשה בין האב השכול לראש הממשלה הציבה את אתגרי המדינה והממשלה בחזית, במיוחד לאור ההתקפות והחטיפות המתמשכות מצד חמאס וארגוני טרור אחרים. דנינו התייחס ישירות לחיילים הנותרים בשבי ואמר: "אני פונה מפה בשביל האחרים שנשארו שם () השם זיכה אותי לנס שהבן שלי קבור בהר הקודש בעיר הקודש. לקבור גופה שלמה נהיה נס? לאיזה מצב הבאתם אותנו?"

בציבור הישראלי קיימת תחושת תסכול עמוקה סביב המאבקים הפוליטיים המתמשכים והספינים השוטפים את השיח הציבורי. דברי דנינו, שהוקלטו ושודרו ברדיו, חושפים את הכאב האישי ואת התסכול מהנהגת המדינה.

בסוף דבריו, האב השכול פנה לראש הממשלה בקריאה להגברת אחדות העם, ולנטוש את הספינים הפוליטיים והדיבורים הריקים. "תגבירו אחדות, תגבירו אהבת ישראל, תפסיקו עם ספינים ושטויות. אתה מנהיג, נבחרת, נשלחת להנהיג. תנקה מעליך את כל השטויות."

המסר הברור והחד שהעביר דנינו מציג תמונה כאובה של אב שכול, שמתמודד עם אובדן בנו, אך גם רואה את הקרע החברתי העמוק במדינה כמקור לאסון. השיחה הזאת משקפת את הכאב העמוק שחווה המשפחה השכולה ואת התסכול כלפי הממשלה, שאינה מצליחה לאחד את העם סביב אתגרי הביטחון והערכים המשותפים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו