יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

שב"כ מודה: מבצעים תצפיות ומעקבים נגד מתיישבים במשך שנים

עו"ד עדי קידר מחוננו: "במקום להביא ללכידתם של מחבלים אשר מבצעים פיגועים מזה שנים בציר חווארה, מונחים גורמי שב"כ לעקוב מקרוב אחר פעילי ימין"

10:44 ,07/09/23
תעשייה אווירית
קרדיט: תעשייה אווירית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לפני כחמישה חודשים נעצרו שני מתיישבים בחשד לפגיעה ברכבים של ערבים בכפר חווארה בליל פורים. המתיישבים הוחזקו בחקירת שב"כ בתנאים קשים תוך שנמנעה מהם פגישה עם עורך דין ימים ארוכים. לאחר מספר שבועות הוגש כנגדם כתב אישום.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את המתיישבים ביקש לקבל את חומרי החקירה לידיו אולם לטענת השב"כ הראיה המרכזית כנגד המתיישבים הוא זיהוי שלהן ע"י "תצפיתנית חוזי" של הארגון אשר לטענתה זיהתה את המתיישבים מתוך היכרות איתם ע"י המעקב אחריהם. השב"כ סרב לבקשת עו"ד קידר לקבל את המסמך בטענה כי היא חסוי. עו"ד קידר הגיש למשרדי הפרקליטות לעיין במסמך ושם התברר כי השב"כ מודה כי הוא מקיים מעקבים ותצפיות מזה שנים אחרי מתיישבים, גם כאשר הם אינם חשודים בדבר.

עו"ד קידר הגיב לחשיפת מסמך השב"כ ואמר: "נדהמו לגלות לאן מופנים משאבים ציבוריים יקרים, במקום להביא ללכידתם של מחבלים אשר מבצעים פיגועים מזה שנים בציר חווארה, מונחים גורמי שב"כ לעקוב מקרוב אחר פעילי ימין. אנו נעשה כל שיידרש ע"מ להביא לבירור העניין ובכלל זה הקמת וועדה שתבדוק נושא זה לעומקו".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו