יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

רה"מ על המלחמה באוקראינה: "אנו מסייעים, בשקט"

"ישראל נחשבת לגורם אמין, אחד הבודדים, שיכול לתקשר באופן בלתי אמצעי עם שני הצדדים" אמר ראש הממשלה

13:32 ,01/03/22
קרדיט: לעמ / בנט
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף היום (ג׳), באירוע לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות וחדשנות במוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, בהשתתפות ראש המוסד דוד ברנע, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל ד"ר איל חולתא, ראש הוועדה לאנרגיה אטומית זאב שניר, פורום ראשי האגפים במוסד ועובדי הארגון.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה  "כמו שזה נראה כרגע, ידיכם תהיינה מלאות עבודה. המשימה הגדולה, המונומנטלית, שמוטלת על כתפיכם – היא למנוע מאיראן להפוך גרעינית.

זו משימה שאתם מתמודדים איתה כבר שנים ארוכות, אבל נראה שאנחנו מתקרבים לרגע האמת, אנחנו במאני טיים אמר בנט.

לאחר מכן התייחס ראש הממשלה למלחמה באוקריאנה ואמר "כמה שעות טיסה מכאן, בקייב, הסדר העולמי עובר טלטלה עצומה. מדינת ישראל, מהרגע הראשון, נקטה קו מדוד, אחראי, שמאפשר לנו לא רק לשמור על האינטרסים שלנו, אלא גם להועיל. להיות גורם אמין, אחד הבודדים, שיכול לתקשר באופן בלתי אמצעי עם שני הצדדים, ולסייע היכן שנתבקש. ואנחנו אכן מסייעים, בשקט.

בנוסף, רק הבוקר שלחנו שלושה מטוסים מלאים בסיוע הומנטרי, בעיקר תרופות, ואנחנו נשלח עוד, כמה שיהיה צריך.

אנחנו גם נערכים לסייע הומנטרית בשטח, וכמובן להקל על עליית יהודים, מכל המקומות הרלוונטיים.

ראש הממשלה התייחס להסכם הגרעין המתקרב ואמר "אבל בעוד עין אחת שלנו, כמו כל העולם, מופנית לקייב, העין השנייה צופה, דרוכה, במתרחש מערבה משם, בווינה.

אני לא פרשן ואני לא רוצה להעריך כיצד זה יסתיים. אבל אני כן רוצה לתת מפה קריאת כיוון:

מבחינתנו – אין דבר כזה SUNSET. השמש לא תשקע על ביטחון ישראל ועל שלומם של אזרחיה. אני אמרתי כבר ואני חוזר ואומר במיוחד כאן – ההסכם לא מחייב אותנו, והמועד בעוד שנתיים וחצי, שמתיר לאיראן להרכיב אין ספור צנטריפוגות ודאי לא מחייב אותנו.

תראו – יום אחד, אנחנו נצטרך לשאול את עצמנו איך קרה שמדינת ישראל, ועם כל הדיבורים והמשאבים העצומים שהוקצו לנושא בעשור האחרון, מוצאת את עצמה במצב שבו היכולות האיראניות בתחום הגרעין מתקדמות כל-כך.

אבל זה לא הזמן לדבר על הירושה שקיבלנו, זה הזמן לפעול כדי שהמצב יהיה אחר. מבחינתי, אתם, יחד עם צה"ל כמובן – הכתובת. המשימה – עליכם"

לסיום אמר בנט "אני רוצה לסיים בנימה אופטימית, דווקא כשנראה שהעולם הולך לכיוונים מדאיגים, מדינת ישראל הולכת ישר ומטפסת למעלה.

בכל מימד, השנה האחרונה היא שנה של קפיצה קדימה: בצמיחה כלכלית, בשקט הביטחוני, ביציבות הפוליטית ובנחישות שלנו לאחות את החברה הישראלית, להרגיע את השיח ולמצוא את המחבר ולא את המפריד. שם טמון החוסן האמיתי שלנו, שם העוצמה, ואנחנו נצטרך אותה" סיים ראש הממשלה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו