יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

"רבי אלתר" המיתולוגי – האהוב על ילדי ישראל הלך לעולמו

רבי אלתר צבי אריה יכנס ז"ל, המכונה "רבי אלתר", נפטר בגיל 75 בליל שבת לאחר שאושפז במצב קשה.

07:49 ,04/02/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אבל כבד ירד על עולם המוזיקה והילדים עם הידיעה הקשה על פטירתו של רבי אלתר צבי אריה יכנס ז"ל, שנפטר בליל שבת בגיל 75 לאחר מאבק ממושך במחלה. רבי אלתר, תושב ירושלים, נחשב לאחת הדמויות האהובות והמוערכות ביותר בקרב ילדי ישראל, בזכות המוזיקה הייחודית והשמחה שהביא לחייהם.

רבי אלתר נולד בארצות הברית לפני 75 שנים. בצעירותו למד בישיבת חפץ חיים בבולטימור ובהמשך עלה לישראל והתגורר בירושלים. תחילה עבד כמלמד בבתי ספר חרדיים, ושם החל לחבר שירים על מנת להעביר תכנים לימודיים לתלמידים.

הפופולריות של שיריו גדלה במהירות, ובשנות ה-80 הוציא רבי אלתר את אלבום הבכורה שלו, 'רבי אלתר עם פרחי פורים', בחברת 'גל פז'. מאז זכה לכינוי זה, והפך לכוכב ענק בקרב ילדי המגזר החרדי והדתי.

לאורך השנים הוציא רבי אלתר עשרות אלבומים עם שירי ילדים לחגים ומועדים שונים. שיריו כמו "פרעה בפיג'מה" ו"משיב הרוח ומוריד הגשם" הפכו ללהיטי ענק וקלאסיקות ישראליות. רבי אלתר השתמש בלחנים מוכרים והוסיף להם מילים מקוריות ההולמות את עולמם של הילדים.

בעשור השני של שנות ה-2000 יצא רבי אלתר להפיץ את שמחתו גם בקרב ילדים בחו"ל. הוא התגורר תקופה במיאמי ולימד בבית ספר יהודי מקומי. כמו כן הפיק סרטוני אנימציה וסרטים מוזיקליים לילדים עם שיריו.

למרות גילו המתקדם, רבי אלתר המשיך להופיע ולשמח ילדים עד לאחרונה. בל"ג בעומר האחרון הופיע באירועים ומופעים לילדי ירושלים, והצליח לגרום למאות ילדים לשיר ולרקוד יחד איתו לצלילי להיטיו.

לפני כחודשיים החל לחוש ברע ואושפז במצב קשה בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. מצבו הלך והידרדר במהירות עד שבשבת שעברה, בגיל 75, השיב את נשמתו לבוראו.

הלווייתו של רבי אלתר יצאה במוצאי שבת מבית הלוויות שמגר בירושלים לבית העלמין הר המנוחות, שם נטמן למנוחת עולמים. מאות השתתפו בהלוויה ובירכו אותו לשלום האחרון.

רבי אלתר ז"ל הותיר אחריו אישה וילדים אבלים. יהי זכרו ברוך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו