שבת, 13/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ראש מועצת שומרון מגבה את הלוחמים: לא יהיה משפט שדה לחיילם

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, מגבה את לוחמי גבעתי שתועדו מתעמתים עם פעילי שמאל בסוף השבוע האחרון בחברון: "דברי הרמטכ"ל מזהמים את החקירה"

20:04 ,28/11/22
קרדיט: מועצה אזורית שומרון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, יוצא להגנתם של לוחמי גבעתי שתועדו מתעמתים עם פעילי שמאל בסוף השבוע האחרון בחברון. דגן אמר כי הוא מגבה את החיילים ותקף את התנהלות הגורמים באירוע: "אני מגבה באופן מלא את חיילי גבעתי הגיבורים ששומרים עלינו יום ולילה במסירות נפש. לא ייתכן שיפקירו את חיילנו למתקפות ופרובוקציות של פעילי שמאל אנרכיסטים. לא ניתן לסיפור הזה להפוך לפרשת אלאור אזריה 2, לא יהיה משפט שדה לחיילים, לא ניתן  להפוך את החיילים לשעיר לעזאזל רק בשל לחץ תקשורתי. אני סבור שהגורמים הבטחוניים הבכירים ובהם הרמטכ"ל שגה בכך שהוציא איגרת מיד לאחר האירוע לפני שהוא בכלל נחקר כראוי. מעשה זה חרץ את דינם של החיילים עוד לפני התחקיר ובכך זיהם את החקירה", אמר דגן.

דבריו של דגן באים בתגובה לאיגרת שפרסם הרמטכ"ל כוכבי לאחר האירוע בה כתב בין היתר:
"למרבה הצער, בשונה מהפעלת הכוח הנהוגה בצה"ל אשר מתבצעת באופן מקצועי, חוקי וערכי, אירעו לאחרונה, וגם בסוף השבוע האחרון, מקרים אחדים של הפעלת כוח אלימה ולא מוצדקת, הן כלפי ישראלים והן כלפי פלסטינים, והם כללו אלימות מילולית ואלימות פיזית קשה. צה"ל אינו פועל באלימות. חיילי צה"ל רשאים להפעיל כוח על פי עקרונות וחוקים מוגדרים, ויש להם הסמכויות והכלים הנדרשים לכך. עם זאת, חל עליהם איסור מוחלט להשתמש בכוח שלא לצורך: שלא לצורך ביצוע המשימה, שלא לצורך הגנה עצמית, וּודאי שלא בשל איבוד עשתונות או לשם נקמה. כל אירוע מסוג זה הוא חמור, פסול, לא ערכי ולא חוקי", כתב הרמטכ"ל.

כזכור, ביום שישי האחרון פורסם סרטון בו נראים לוחמי גבעתי מתעמתים עם פעילי שמאל בחברון. בעקבות הסרטון הושעו הלוחמים המופיעים בו ונחקרו במח"ש.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו