יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

קטין שנעצר, נאזק ועבר חיפוש חודרני ומשפיל תובע את המשטרה

נער בן 14 נעצר בהפגנות המחאה על מותו של אהוביה סנדק ללא סיבה, עבר חיפוש חודרני, נאזק לזמן ממושך ונמנעה ממנו הזכות להיוועץ בהוריו לפני החקירה

18:41 ,24/01/23
ללא/למצולמים אין קשר לכתבה
קרדיט: ללא/למצולמים אין קשר לכתבה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נער בן 14 הגיש תביעה כנגד המשטרה בבית משפט השלום בירושלים לאחר שלפני כחודש השתתף בהפגנה בירושלים לציון שנתיים למותו של אהוביה סנדק, נעצר ע"י המשטרה ללא סיבה, עבר חיפוש חודרני, נאזק לזמן ממושך ונמנעה ממנו הזכות להיוועץ בהוריו לפני החקירה. את התביעה ע"ס 42,000 ₪ הגיש הנער באמצעות עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו.

בכתב התביעה כתב עו"ד ויזל על מעצרו של הקטין ללא כל סיבה: "בתאריך הגיע הקטין יחד עם חברו להפגנה שנערכה בגשר המיתרים לציון שנתיים למותו של הנער אוהביה סנדק . מספר מפגינים ירדו לכביש במהלך ההפגנה. שוטרים אשר היו במקום דחפו את המפגינים חזרה למדרכה, אל סמוך למקום בו עמד הקטין. השוטרים לא הסתפקו בהחזרת המפגינים למדרכה אלא אף המשיכו לדחפם, ואת כל המפגינים הנקראים בדרכם, ביניהם אף הקטין, אל עבר צידה השני של המדרכה. במהלך הדחיפות מעד הקטין לאחוריו, ונפל על גבו. כשבריר שניה לאחר נפילתו, מעדה באותו מקום גם שוטרת ונפלה על הקטין .עוד בטרם הבין הקטין ההמום את אשר התרחש, הזדקפה השוטרת וצעקה לחבריה השוטרים כי הקטין הוא אשר הפיל אותה. בין רגע, קפצו שוטרים מספר על הקטין, עקמו את ידו והובילו אותו לניידת תוך שהם מודיעים לו כי הוא עצור על תקיפת שוטרת", סיפר ויזל.

ויזל מתאר כיצד נאזק הקטין למשך זמן ארוך ללא צורך ע"י השוטרים: "בפתח הניידת ערכו השוטרים חיפוש על גופו של הקטין, אזקו את ידיו מאחורי גבו בעזרת אזיקון פלסטיק והעלו אותו לרכב משטרה גדול. לאחר ששהה ברכב המשטרה הגדול חצי שעה לערך, הועבר הקטין לניידת אחרת אשר לקחה אותו לתחנת לב הבירה .בתחנה ערכו השוטרים חיפוש נוסף על גופו של הקטין, חיפוש שני במספר, והוא הוכנס לתא .לאחר ההמתנה בתא, נלקח הקטין לחקירה, לא לפני שאזקו אותו השוטרים באזקי ידיים ואזקי רגלים .מרגע זה ולכל אורך המעצר, בכל פעם שהוצא הקטין מהתא, ואף לו ליציאה קצרה, אזקו אותו השוטרים באיזוק משולב. כך נאלץ התובע לבלות שעות רבות כשהוא כבול באיזוק ידיים ורגליים, בכל יציאה קצרה לשירותים, בעת שהובל לחקירה, בעת החקירה, כשהועבר לבית המעצר, בתהליך הקבלה בבית המעצר, כשנלקח לבית המשפט, כשהובל במסדרונות בית המשפט ואף באולם בית המשפט, כל פעם מחדש אזקו אותו השוטרים משל היה הוא אחרון העבריינים המסוכנים ולא קטין בן 14 נטול עבר פלילי", תאר ויזל.

ויזל קובל בכתב התביעה על כך שהקטין עבר חיפוש חודרני ומשפיל לאחר חקירתו ללא כל סיבה: "לאחר חקירתו נלקח לבית מעצר מגרש הרוסים שם הוכנס לחדר צדדי לטובת עריכת חיפוש נוסף. לתדהמת הקטין, דרש ממנו הסוהר מבצע החיפוש כי יתפשט הוא מכל בגדיו ויעמוד מולו ערום למעט תחתונים, דרישה אשר נעשתה ללא כל הפעלת שיקול דעת וללא התחשבות בכך שמדובר בקטין בן 14 נטול עבר פלילי. למותר לציין את הפגיעה הקשה אשר חווה קטין – אך בן 14 – אשר נדרש להתפשט ולעמוד בגוף חשוף, חסר אונים, מול סוהר אשר פער הגילאים ופער הכוחות ביניהם הוא עצום .כשסיים הסוהר לבחון את גוף הערום של הקטין הורה לו ללבוש חזרה את בגדיו, תוך שהוא לוקח מהם את נעליו ואת מעילו ומודיע לקטין כי לא יוכל להיכנס איתם לבית המעצר וכי יינתנו לו כפכפים במקומם. כתוצאה מלקיחת נעליו ומעילו נאלץ הקטין להעביר לילה של קור חורפי ירושלמי כשהוא סובל מהקור העז ללא שיש לו מעיל ונעלים שיגוננו כדבעי על גופו".

בכתב התביעה מדגיש ויזל כי נציג המשטרה הודה בדיון לאחר מעצרו של הנער כי מטרת מעצרו היא מניעת ההפגנות לזכרו של סנדק: "במהלך הדיון, נציג המשטרה חשף בפני בית המשפט כי התכלית לשמה החליטה המשטרה לא לשחרר את הקטין אחת היא: למנוע את ההפגנות לזכרו של אהוביה סנדק, ייאמר במקום כי מדובר בתכלית פגומה, לא חוקית ולא מוסרית. תכלית אשר עצם התעוזה להצהיר עליה קבל עם ועדה מלמדת על השימוש הציני בו השתמשה המשטרה בדיני המעצרים על מנת לנסות להוקיע מחאה חוקיות כנגדה. הצהרה אשר צריכה להרעיד את אמות הסיפים של שומעיה".

עו"ד ויזל מחוננו מסר לאחר הגשת כתב התביעה: "סיפור מעצרו של הקטין והתנהלותה המחפירה של המשטרה כנגדו, מגלה לנו טפח מהתנהלותה המקוממת של המשטרה כנגד מפגני מחאת סנדק, והאמצעים המפוקפקים אשר נוקטת היא בניסיון להביא לדעיכת המחאה.

החזקת קטין במעצר ממושך אשר תכליתו אחת היא למען יראו וייראו, רק על מנת למנוע את ההפגנות כנגד המשטרה, הינה תכלית לא חוקית אשר לא נכתבה עלי כל ספר. כתוצאה מכליאת שווא זו עבר הקטין סבל ממושך וחווית מעצר קשה, משל היה אחרון העבריינים ולא קטין בן 14 אשר יצא להפגין כחוק. לצערנו, זו לא הפעם הראשונה בה בוחרת משטרת ישראל לעשות שימוש ציני ולא חוקי בדיני המעצרים על מנת לסתום את פיות המפגינים כנגדה, ואנו לא מתכוונים לתת להתנהלות זו לעבור לסדר היום".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו