יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

צפת מתכוננת למלחמה: "נצטרך להסתדר בכוחות עצמנו"

ראש העיר צפת, יוסי קקון, הודיע כי בתרחיש לחימה בצפון, תושבי העיר והרשות יצטרכו להסתדר בכוחות עצמם בימים הראשונים.

12:11 ,05/06/24
דברות
קרדיט: דברות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש העיר צפת, יוסי קקון, מסר כי הערכת הגורמים המקצועיים היא שבימים הראשונים של לחימה בצפון, תושבי העיר והרשות יצטרכו להסתדר במרבית התחומים בכוחות עצמם. הודעה זו נמסרה בעקבות ביקורו של מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אלוף משנה יהודה לב, בחמ"ל העירוני בצפת, שם קיבלו סקירה על היערכות העיר לתרחישי הידרדרות בטחונית ומלחמה.

"מדובר באירוע רוחבי המשליך על כלל המערכות במדינה ועל מאות אלפי תושבים בו זמנית," אמר קקון. "על כן ההערכה של גורמים מקצועיים היא כי התושבים והרשות יצטרכו להסתדר במרבית התחומים בכוחות עצמם בכל הימים הראשונים של הלחימה." קקון הוסיף כי למרות שאין מידע ברור על עוצמת המלחמה ומה מתכנן האויב, הם עושים את המקסימום בכל הכלים העומדים לרשותם כדי להתכונן לכל תרחיש אפשרי.

במהלך הדיון בחמ"ל העירוני, נדונו מספר תרחישי חירום, כולל תרחיש עלטה נרחב כתוצאה מפגיעה בתשתיות החשמל. תרחישים אלו הציבו אתגרים משמעותיים בפני העיר וצוותי החירום, אך גם הדגישו את החשיבות שבהכנה מוקדמת ובשיתוף פעולה בין התושבים לרשויות המקומיות.

מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אלוף משנה יהודה לב, הדגיש את האתגרים הרבים העומדים בפני צפת בשעת חירום, אך גם הביע אמון רב בכושר ההתמודדות של העיר ותושביה. "אנחנו מזהים רוח התנדבות גדולה בעיר ומשוכנעים כי הערבות ההדדית בצפת, לצד סיוע פיקוד העורף וגורמי הביטחון, יסייעו לעיר ולתושביה," אמר לב.

ראש העיר, יוסי קקון, והקב"ט העירוני, רוני מרדכי, הציגו בפני מפקד פיקוד העורף את ההכנות הנרחבות שנעשו בעיר לקראת אפשרות של הידרדרות בטחונית. הם דנו באמצעים השונים שננקטו לשיפור המוכנות של התושבים והרשות המקומית, כולל מערכי תקשורת ושירותים חיוניים שיתפקדו במצבי חירום.

במסגרת ההיערכות, העיר צפת נערכת להפעיל מערכי תמיכה וסיוע קהילתיים, לרבות הקמת מרכזי חלוקה לאספקת מזון ומים, ובדיקת מוכנות המקלטים והמרחבים המוגנים ברחבי העיר. כמו כן, העירייה פועלת לשיפור מערכות ההתרעה והמידע לתושבים, כדי להבטיח את בטיחותם והכנתם לכל תרחיש אפשרי.

הדיון בחמ"ל העירוני כלל גם תיאום עם כוחות הביטחון וארגוני הסיוע השונים, כדי להבטיח פעולה חלקה ויעילה בזמן חירום. שיתוף הפעולה בין הרשויות המקומיות לצבא לבנון ולגורמים הבינלאומיים הוא חיוני להבטחת מוכנות העיר והגנת תושביה.

בסיום הדיון, הביעו כל המשתתפים את ביטחונם כי העיר צפת ערוכה להתמודד עם כל תרחיש אפשרי וכי תושבי העיר יוכלו להסתמך על המערכת העירונית והסיוע הצבאי בשעת חירום. "אנו מאמינים כי הכנה מוקדמת ושיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים יאפשרו לנו לעבור את התקופה הקשה בצורה הטובה ביותר," סיכם ראש העיר קקון.

תושבי צפת מתבקשים להישאר מעודכנים ולפעול על פי הנחיות הרשויות המקומיות ופיקוד העורף, להבטיח את בטיחותם ולהיערך בהתאם להנחיות החירום. העירייה תמשיך לספק עדכונים שוטפים ולפעול למען ביטחון התושבים והיערכות מיטבית לתרחישים עתידיים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו