יום ראשון, 19/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

צה"ל מתחקר: ארבעה עובדי סיוע זרים נהרגו מתקיפה ישראלית

ארבעה עובדי סיוע בינלאומיים מארגון "המטבח המרכזי העולמי" נהרגו בתקיפה ישראלית ברצועת עזה, כולל אזרחים מבריטניה, אוסטרליה ופולין.

08:29 ,02/04/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ארבעה עובדי סיוע בינלאומיים מארגון הצדקה "המטבח המרכזי העולמי" (World Central Kitchen) ונהג פלסטיני שלהם נהרגו הלילה בתקיפה על רכבם בדיר אל-בלח שבעזה, זמן קצר לאחר שהם עזרו להעביר מזון שהגיע בספינה לצפון הרצועה. בין ההרוגים הזרים היה אזרח בריטי, אוסטרלי, פולני, ואחד נוסף שזהותו טרם ידועה.

חוסה אנדראס, מנהל הארגון הבין-לאומי, אמר: "איבדנו אחים ואחיות שלנו בתקיפה אווירית של צה"ל בעזה. אנו שבורי לב ומתאבלים על המשפחות והחברים שלהם". תמונות מבית החולים בעזה הראו את גופות ההרוגים, חלקם לבושים באפודי מגן של הארגון.

ברשתות החברתיות התפרסמו לכאורה תיעודי דרכונים של ההרוגים הזרים. "המטבח המרכזי העולמי" קרא בזעזוע: "זו טרגדיה. עובדי סיוע הומניטרי ואזרחים לעולם לא אמורים להיות מטרה".

ממשלת ארצות הברית הגיבה בזעזוע והביעה "דאגה עמוקה" מהתקרית. דוברת המועצה לביטחון לאומי אמרה: "עובדים המעניקים עזרה הומניטרית חייבים להיות מוגנים. אנו קוראים לישראל לחקור במהירות את נסיבות המקרה".

גם אוסטרליה הגיבה בחריפות, כשלאחר אימות מותו של אזרח אוסטרלי בשם לזוואמי פרנקום, שר החוץ אמר: "זו טרגדיה שלא הייתה צריכה להתרחש. זה לחלוטין לא מקובל ואוסטרליה דורשת אחריות מלאה".

מצד צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי ועובדים בשיתוף פעולה עם ארגון WCK. בעקבות הדיווחים על האירוע, צה"ל החל בתחקור מעמיק על ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת הנסיבות".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו