יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

צה"ל מודיע למשפחות: נדב, עמירם, יורם וחיים נרצחו ע"י חמאס

חמישה חטופים ישראלים שהוחזקו על ידי חמאס ברצועת עזה מאז 7 באוקטובר, הוכרזו היום כהרוגים בידי ארגון הטרור. דובר צה"ל עדכן כי השבויים נרצחו

21:09 ,03/06/24
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

צה"ל הודיע היום (שני) כי ארבעה מהחטופים הישראלים שהוחזקו בשבי חמאס ברצועת עזה מאז ה-7 באוקטובר נרצחו בידי הארגון. נציגי הצבא מסרו את הבשורה הטרגית למשפחות החטופים – נדב פופלוול, עמירם קופר, יורם מצגר וחיים פרי ז"ל.

ההחלטה על הכרזת מותם של הארבעה התבססה על מידע מודיעיני, ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות בשיתוף עם משרד הדתות והרבנות הראשית. עם זאת, נסיבות המוות המדויקות של השבויים עדיין נמצאות בבדיקה על ידי הגורמים המקצועיים.

אחד מהחטופים שנרצחו הוא נדב פופלוול ז"ל, בן 51 מקיבוץ נירים. קיבוץ נירים פרסם הודעת אבל שבה נכתב: "נדב, בנה של חנה פרי שחזרה מהשבי ואח של רועי שנרצח ב-7 באוקטובר". בחודש מאי האחרון פרסם חמאס סרטון בו נראה פופלוול, במטרה להוכיח כי הוא עדיין בחיים באותה עת.

גם לגבי יורם מצגר ז"ל, בן 80, הודיע קיבוץ ניר עוז בצער כי הוא נרצח "בידי החמאס בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים". אשתו של יורם, תמי, נחטפה אף היא אך שוחררה. "יורם יזכר בלב כולנו כאיש נעים וחייכן, שתמיד גרם לכל אדם להרגיש מיד בבית. יהי זכרו ברוך", נכתב בהודעת הקיבוץ.

עוד אחד מהנרצחים הוא חיים פרי ז"ל, בן 80 אף הוא מקיבוץ ניר עוז. חיים תואר כ"איש שלום, אומנות וקולנוע", שלימד בבתי ספר באזור ובמכללת ספיר והיה ממקימי יקב ניר עוז. הוא השאיר אחריו אישה, חמישה ילדים ו-13 נכדים.

הנרצח הרביעי הוא עמירם קופר ז"ל, בן 85 וממקימי קיבוץ ניר עוז. "עמירם יזכר בליבנו כאיש של אנשים, בעל נפש של משורר, אדם של רעיונות ושל יוזמה", כתבו בני הקיבוץ בהודעתם. אשתו של קופר נורית נחטפה אף היא אך שוחררה בהמשך.

דובר צה"ל דניאל הגרי העריך כי "הארבעה נהרגו יחד, במרחב חאן יונס, לפני מספר חודשים, בעודם מוחזקים ע״י מחבלי חמאס ובעת שכוחות צה״ל פעלו בחאן יונס". עם זאת הודה כי יעלו שאלות קשות בנוגע לנסיבות המוות, וכי הצבא יציג את הממצאים בהקדם האפשרי ובשקיפות.

ארבעת החטופים שנרצחו כיכבו בחודשים האחרונים בסרטונים שפרסמו אנשי חמאס כדי להוכיח שהם עדיין חיים וכבני ערובה.

הקהל הישראלי ייאלץ להתמודד עם שאלות קשות על גורלם של החטופים – כיצד נרצחו והאם ניתן היה לעשות יותר כדי להביא לשחרורם לפני כן. צה"ל הבטיח להמשיך במאמצים להשבת החטופים והחטופות שעודם מוחזקים בידי ארגון הטרור ברצועת עזה.

משרד הביטחון וגורמי הצבא ילוו את משפחות ההרוגים בשעתן הקשה, לצד המשך המאמצים לאתר מידע חדש ולהשיב הביתה את כלל החטופים. עם הודעת צה"ל, הושלמה רשימת אזרחי ישראל שנרצחו בידי חמאס במהלך החודשים האחרונים בעזה ל-22 הרוגים.

המלחמה המתמשכת בחמאס גבתה מחיר יקר מעם ישראל, ומשרה צל כבד על אזרחי המדינה בעורף ובחזית גם יחד. תהליך האבל והשיקום ממנה צפוי להימשך זמן רב לאחר סיום הלחימה האקטיבית ברצועת עזה, והחברה הישראלית כולה תידרש לעמוד מאחורי המשפחות השכולות והחטופים ששבו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו