יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

צה"ל חילץ שש גופות ממנהרה בעזה; זיהוי החטופים הושלם

שש גופות חטופים חולצו ממנהרה בעזה וזוהו. משפחותיהם מתאבלות וזועמות. ביידן מגנה את חמאס ומבטיח צדק.

07:24 ,01/09/24
המשפחות
קרדיט: המשפחות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך הלחימה ברצועת עזה, איתרו כוחות צה"ל ושב"כ שש גופות של חטופים שהוחזקו על ידי חמאס במנהרה תת-קרקעית במרחב רפיח. גופותיהם של כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס"ר אורי דנינו הוחזרו ארצה וזוהו על ידי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל והרבנות הצבאית. הידיעה על זיהוי הגופות עוררה תדהמה וכאב עמוק בקרב המשפחות, שהגיבו בצער ובהתרגשות.

משפחתו של החטוף הישראלי-אמריקני הירש גולדברג-פולין מסרה כי היא "מודיעה בלב שבור על מות בננו האהוב הירש. המשפחה מודה לכולכם על האהבה והתמיכה ומבקשת פרטיות בזמן זה". הירש היה אחד החטופים שנלקחו ב-7 באוקטובר בזמן פסטיבל המוזיקה לשלום בישראל. במהלך האירועים האכזריים שבוצעו על ידי חמאס, איבד הירש את ידו בסיוע לחברים ולזרים שנפגעו בטבח. תוכניותיו לעתיד, שכללו טיול עולמי, נגדעו באכזריות, והשאירו אחריהם משפחה שמתקשה לעכל את אובדן יקירם.

גם משפחתו של אורי דנינו הביעה את כאבה. אחיו, יצחק דנינו, כתב בהודעתו: "ברוך דיין האמת אהוב שלי… אני אחיה עם זה לנצח. אני יודע שתשמור עלי מלמעלה". המשפחה מתקשה להתמודד עם הכאב והכעס על כך שלא הצליחו להציל את אורי בזמן.

עיריית אשקלון הודיעה בצער רב על הירצחו של תושב העיר, אלכסנדר לובנוב, שנחטף במהלך המסיבה ברעים. אלכס, ששימש כמנהל בר במסיבה, הותיר אחריו אישה ושני ילדים, אחד מהם נולד כשהוא בשבי ואותו לא הספיק להכיר. הסיפור הטרגי של אלכס רק מדגיש את עומק הכאב והצער שמשפחות החטופים חוות.

בתגובה לחילוץ הגופות, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע את צערו העמוק ואמר: "אני הרוס וכועס… אל תטעו, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו". ביידן שיבח את גולדברג-פולין כאזרח אמיץ, שהקדיש את חייו לסיוע לאחרים, והבטיח להמשיך לעבוד לשחרור שאר החטופים.

במקביל, מטה משפחות החטופים הוציא הודעה דרמטית בה האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהפקרת החטופים והודיע על כוונתם להפעיל לחץ ציבורי: "החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה. נגמרה ההפקרה!".

הזעם הציבורי בעקבות הידיעות על זיהוי הגופות, יחד עם התסכול מהתמשכות המשא ומתן לשחרור החטופים, יצרו תחושת תסיסה בקרב הציבור הרחב. משפחות החטופים, שלא רואות תקווה באופק, קוראות לפעולה נחרצת ומיידית מצד הממשלה כדי להביא לסיום הטרגדיה הבלתי נסבלת הזו.

צה"ל ושב"כ, שהמשיכו לפעול במרחב רפיח גם לאחר חילוץ הגופות, מתמקדים כעת במאמצים להשיב את יתר החטופים שנמצאים בידי חמאס. "הכוחות עדיין פועלים במרחב ומבצעים תהליך לחילוץ ולזיהוי הגופות שיימשך מספר שעות", נמסר מדובר צה"ל. ההתחייבות היא לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת להשיב את כל החטופים במהירות האפשרית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו