יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

פרשת NSO: בועדת החוקה נבדק מידע שמאשר את הריגול המשטרתי

בוועדת החוקה נחשף: בידי משרד המשפטים נבדק מידע העלול להצביע על שימוש החורג מסמכות המשטרה

16:27 ,01/02/22
קרדיט: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת / מהוועדה היום
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עו"ד גבריאלה פיסמן ראש אשכול סמכויות שלטוניות במשרד המשפטים אומרת בוועדת החוקה היום ב"בדיקה נוספת מאוחרת שנעשתה על ידי הממשלה יש ממצאים נוספים שמבחינתו משנים את התמונה ולכן יש הנחיה של היועמ"ש לנקוט מהלכים מידיים שימנעו כל אפשרות לחריגה מסמכות; אתמול נחתם כתב המינוי לצוות הבדיקה שמינה היועמ"ש בראשות המשנה עו"ד עמית מררי שאמור להגיש מסקנותיו תוך 5 חודשים ב-1.7.22"

תנ"צ יואב תלם, סגן ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה: מצאנו בבירורי המשך, ומכאן גם התייחסות משרד המשפטים, בעבר גם אנומליות טכנולוגיות אוטומטיות של חומרים שיש לגביהם ויכוח משפטי האם הם חוסים תחת עולם האזנת סתר, ואנחנו הראשונים שרוצים לדעת על כך. אנומליות שכאלו אנחנו מנסים לתת להן מענה באמצעות ניוון יכולות. לא אחמוק מתשובות אך לא אשפוך את התינוק עם המים. הבנו לאורך השנים שיש לוודא שמכניסים בטכנולוגיות השונות שרכשנו, פיתוחים והגבלות תחת ניוון יכולות כדי שלא יבוצעו הורדות אוטומטיות של חומרים שלא עושים בהם שימוש, שיוכלו לאפשר להתאים ככל שניתן את פעילות המערכת לצורכי המשטרה ולהגבלות המשפטיות. אני מברך על הבדיקה כי ככל שאני אומר דברים שיתבררו כלא מדויקים, הבדיקה של אותם מומחי תוכן חיצוניים תעלה את הדברים".

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב בירך על הודעת היועמ"ש בוועדה ואמר: "לא סביר שנחכה עכשיו חצי שנה; חייבות להיות מסקנות ביניים; התחקיר חשף שטח אפור הדורש חשיפה לאור השמש והסדרה של התחום; בדיון עלה בבירור שיש סוגיות ממבצעיות ומשפטיות משמעותיות ונמשיך את הבירור בדיוני מעקב סדורים"

התנועה לאיכות השלטון מסרה ״דומה כי אשר יגורנו בא לנו. התרענו על כך שבנושא הזה חייבת להיפתח ועדת חקירה עצמאית, נפרדת ובלתי תלויה, אשר תבחן את השימוש האסור, לכאורה, של משטרת ישראל ברוגלות כנגד אזרחים ישראלים חפים מפשע. אנו קוראים לשר לבטחון פנים – הורה כבר היום על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית חיצונית ובלתי תלויה שתבחן את הדברים לעומקם ותפרסם לציבור את ממצאיה".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו