יום שלישי, 22/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

פרשיית ריגול חמורה: 7 ישראלים הואשמו בריגול עבור איראן

נחשפה פרשת ריגול חמורה שבה מעורבים שבעה יהודים ישראלים, בהם שני קטינים, אשר הופעלו על ידי סוכנים איראניים ואספו מידע רגיש על בסיסי צה"ל

15:41 ,21/10/24
בינה מלאכותית
קרדיט: בינה מלאכותית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסום כי שבעה ישראלים יהודים מהצפון, ביניהם חייל עריק ושני קטינים, פעלו כסוכנים עבור גורמי מודיעין איראניים. פרקליטות המדינה הודיעה היום (יום חמישי) על הצהרת תובע שהוגשה נגדם, ובהם שורה של עבירות ביטחוניות חמורות הקשורות בריגול ואיסוף מידע על בסיסי צה"ל ותשתיות אסטרטגיות.

החקירה המשותפת של המשטרה והשב"כ העלתה כי החשודים הופעלו על ידי שני סוכנים איראניים, המכונים "אלחאן" ו"אורחן", במטרה לאסוף מידע על בסיסי צה"ל ואתרים אסטרטגיים נוספים בישראל. בין האתרים אותם ריגלו: בסיסי חיל האוויר בנבטים וברמת דוד, מחנה הקריה בתל אביב, אתרי סוללות כיפת ברזל ותחנות הכוח של ישראל, כולל תחנת הכוח בחדרה.

לפי הודעת הפרקליטות, הנאשמים ביצעו כ-600 משימות שונות עבור מפעיליהם האיראניים, כולל צילום אתרים רגישים, תיעוד מיקומים אסטרטגיים והעברת מידע על אזרחים ישראלים. חלק מהפעולות בוצעו גם במהלך המלחמה הנוכחית שמנהלת מדינת ישראל בכמה חזיתות.

החקירה גילתה כי הנאשמים קיבלו מהמפעילים האיראניים תשלומים במאות אלפי דולרים, חלקם בוצעו באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים. כמו כן, הם השתמשו בציוד מתקדם שרכשו במיוחד לצורך איסוף המידע.

ביום שישי הקרוב, צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד שבעת החשודים לבית המשפט המחוזי בחיפה. חלק מהחשודים נעצרו תוך כדי ניסיונות לאסוף מידע על אזרחים ישראלים, והם צפויים להיות מואשמים בשורה של עבירות ביטחוניות חמורות. הפרקליטות תבקש להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים.

בפרקליטות הדגישו כי מדובר באחת מפרשות הריגול החמורות ביותר שנחקרו בשנים האחרונות, וכי חשיפת הפרשה נעשתה תוך כדי מאמץ רחב של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומשטרת ישראל. הפרשה מצטרפת לשורה של מקרים נוספים שנחשפו לאחרונה, חלקם כבר הגיעו לשלב כתב אישום.

עו"ד שלי ברזילי-זאבי, ראש הצוות הביטחוני בפרקליטות מחוז חיפה, שעסקה בפרשה באופן צמוד, מסרה כי החקירה העלתה כי החשודים פעלו מתוך בצע כסף, והיו מודעים לכך שהמידע שהעבירו עלול לפגוע בביטחון המדינה ואף לסייע לאויב במהלך מתקפת טילים.

גורם בכיר בשב"כ הוסיף: "החקירה חשפה את חומרת הנזק שנגרם לביטחון המדינה כתוצאה מהעברת המידע הרגיש לסוכנים האיראניים. מדובר במאות צילומים, סרטונים ומידע רגיש שנאסף על בסיסי צה"ל ותשתיות חיוניות בישראל."

חקירה זו היא חלק ממאבק רחב שמנהלת מערכת הביטחון נגד ניסיונות של גורמי מודיעין איראניים לגייס אזרחים ישראלים לפעילות ריגול וטרור. שב"כ ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה מלא על מנת לסכל פעילות עוינת ולמצות את הדין מול כל מי שמאיים על ביטחון המדינה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו