יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

פעוט כבן שנתיים טבע ככל הנראה בדלי מים; מצבו קשה

הפעוט הובא תחילה למרפאה מקומית בערערה שבנגב ולאחר מכן פונה לבית החולים סורוקה כשהוא במצב קשה

13:01 ,02/11/22
קרדיט: shutterstock / פעוט? זהירות ממים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

פעוט כבן שנתיים טבע היום (רביעי) ככל הנראה בדלי מים, והובא למרפאה מקומית בערערה שבנגב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, וכאשר חזר לו הדופק פינו אותו לבית החולים סורוקה כשהוא במצב קשה.

חובש רפואת חירום במד"א, סלימאן זנון סיפר כי "כשהגענו למקום ביצענו פעולות החייאה יחד עם צוות המרפאה. לאחר החייאה ממושכת שכללה מתן תרופות, עיסויים והנשמות מצבו של הפעוט התייצב ופינינו אותו לבי"ח כשהוא במצב קשה מורדם ומונשם".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה בשנת 2022 טבעו למוות 15 ילדים, כמחצית מהם טבעו בבית ובסביבתו. עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון (2012-2021) מתו 14 פעוטות כתוצאה מטביעה בדלי מים. 70% מתוכם מהחברה הערבית הבדואית.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בשנה האחרונה אנו רואים עליה ניכרת ומטרידה בטביעות ילדים בבית, המקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם. תינוקות ופעוטות יכולים לטבוע גם במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים. זה קורה במהירות ובדממה. ברגע שהפה והאף שלהם מכוסה במים, הם נמצאים במצב טביעה, ואינם יכולים לבכות, לקרוא לעזרה או לחלץ את עצמם עצמאית.

אני קוראת להורים לא לסמוך על ניסים – לא משאירים ילדים ללא השגחה בסביבת מים, אפילו לא לרגע. דליים ואמבטיות מרוקנים מיד בתום השימוש. לצערי הנתונים המדאיגים מראים כי 70% ממקרי הטביעות בדלי הן של פעוטות מהחברה הבדואית בנגב. אנו בארגון בטרם פועלים בשיתוף הממשלה והרשויות לקידום המודעות לבטיחות ילדים באמצעות פרויקט הוליסטי שהביא לירידה של 35% בתמותת הילדים. לצערי, נכון להיום אין תקציב להמשך הפרויקט בשנת 2023, ויש חשש גדול כי לאור זאת נראה עלייה בהיפגעות הילדים הבדואים".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שרי הגיב:

    זהירות הורים יקרים, במיוחד בימי החופש, כל שנה אנחנו שומעים סיפורים מחרדים על טביעות היו ערניים

כתבות נוספות של מאיר קליינר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו