יום ראשון, 15/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

פיצוץ המשאית בתל אביב: האם יתכן שחיזבאללה היה מעורב?

צה"ל במרדף אחרי המחבל שביצע פיגוע בשומרון. במקביל, חוקרי השב"כ מנסים לפענח את תעלומת הפיצוץ במשאית בתל אביב.

08:21 ,19/08/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך הלילה, התקיימה הערכת מצב בזירת הפיגוע באזור התעשייה בראון שבחטיבת שומרון, בהשתתפות מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט. הפיגוע הקשה, בו נרצח אזרח ישראלי, גרם להיערכות מיוחדת של כוחות צה"ל, הכוללים גם יחידות מיוחדות, במטרה לתפוס את המחבל האחראי למתקפה. הכוחות מבצעים חסימות נרחבות וממשיכים במרדף אינטנסיבי אחר המחבל הנמלט.

במהלך הערכת המצב, התייחס אלוף בלוט למורכבות האירוע ולמשמעותו הקשה: ״מדובר בפיגוע קשה מאוד. נפגשתי עם המפקדים ועם ראש מועצת קדומים בזירה ואני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת פרי ולהשתתף בצערה. אנחנו במרדף אחר המחבל הנפשע ובמהרה נבוא איתו חשבון. במקביל נתחקר לעומק כדי ללמוד ולנסות למנוע אירועים דומים בעתיד״.

במקביל לפיגוע הקשה בשומרון, זעזע את ישראל פיצוץ עז שהתרחש במשאית בלב תל אביב. הפיצוץ, שהתרחש אמש (ראשון) בשעה 21:00, הותיר אחריו גבר במצב אנוש, שלאחר מכן נקבע מותו במקום, ופצוע נוסף במצב בינוני. נכון לעכשיו, זהותו של ההרוג עדיין בגדר תעלומה, וחוקרי השב"כ והמשטרה מתמודדים עם חקירה מורכבת וסבוכה.

החקירה מתמקדת במספר כיוונים אפשריים:

פיגוע של מחבל מתאבד מאיו"ש: השב"כ מתמקד בזיהוי מעבדת הנפץ שהייתה עשויה לייצר את המטען, לצד זיהוי חוליית המשלחים והסייען שהביא את המחבל לאזור תל אביב.

פיגוע בהשראת חיזבאללה או איראן: תרחיש נוסף שנבחן הוא שמדובר במחבל שהגיע מלבנון או ממדינה אחרת, בשליחות חיזבאללה או איראן, במטרה לנקום את מותם של בכירי הארגון ומנהיג חמאס.

אפשרות פלילית: החקירה בוחנת גם את האפשרות שמדובר באירוע פלילי, אם כי לפי צורת המטען ואופן העברתו, הסבירות לכך נמוכה.

בעבר הוכיח חיזבאללה את יכולותיו לחדור לישראל, כפי שנראה בפיגוע בצומת מגידו לפני כשלוש שנים. הפיצוץ בתל אביב מעלה שאלות חדשות לגבי יכולות הארגון ואופן פעולתו. החקירה, שנמצאת רק בתחילתה, נמשכת במלוא הכוח בניסיון לפענח מי עומד מאחורי הפיצוץ שהרעיד את תל אביב, והשב"כ פועל בכל הכוח לזהות את המעורבים ולסכל תכניות נוספות, אם קיימות.

בינתיים, הציבור בישראל ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות הקשות, כאשר תחושת חוסר הביטחון גוברת והדרישות לפעולה מהירה ומקיפה מצד הממשלה וצה"ל הולכות וגוברות. השילוב של פיגועים חוזרים ונשנים בשומרון עם פיצוץ במשאית בלב תל אביב מעלה את רמת המתח במדינה, ומדגיש את הצורך בהיערכות בטחונית מתוגברת.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו